رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی گفت: کیفی گرایی و فراگیری خدمات پزشکی در نقاط مختلف کشور رویکرد اصلی این فدراسیون است.
کد خبر: ۸۹۸۲۵۹۹
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی ، غلامرضا نوروزی روز پنجشنبه در مجمع انتخابی رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی در اراک، افزود: فدراسیون و هیات های پزشکی ورزشی ضامن سلامت جسمی و روحی ورزشکاران هستند و باید تلاش شود تا ورزشکاران در صورت آسیب دیدگی دغدغه دریافت خدمات پزشکی نداشته باشند.

وی، تمرکز زدایی را محور برنامه های فدراسیون پزشکی ورزشی عنوان کرد و گفت: بسیاری از نشست های تاثیر گذار ملی در مراکز استان ها و حتی شهرستان ها برگزار می شود و ورزشکاران نقاط مختلف کشور باید به نقش پشتیبانی این فدراسیون یقین داشته باشند.

رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اضافه کرد: هیات پزشکی ورزشی در رشد و پیشرفت سایر هیات های ورزشی، تاثیرگذار است و به همین دلیل عملکرد هیات های پزشکی ورزشی نقاط مختلف کشور به صورت کارشناسی ارزیابی می شود.

وی افزود: روسای هیات های استانی باید در انتخاب روسای شهرستانی دقت کافی را داشته باشند و از افراد غیر پزشک به عنوان ریاست هیات ها استفاده نکنند.

نوروزی بیان کرد: بر اساس گزارش های رسیده هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی اقدامات ارزشمندی در تامین امکانات و ارائه خدمات پزشکی به ورزشکاران مصدوم دارد و این رویه باید همچنان در دستور کار رئیس جدید این هیات قرار بگیرد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: هیات پزشکی ورزشی باید به 394 هیات ورزشی استان مرکزی به میزان ایده آل خدمات پزشکی ارائه کند.

عابد حقدادی افزود: تربیت ورزشکاران زبده و کارآزموده و مدال آور در گرو فعالیت گروهی در زمینه ورزش قهرمانی است که در این میان نقش هیات پزشکی ورزشی بیشتر است.

وی اضافه کرد: ساخت مجتمع درمانی مهمترین خواسته ورزشکاران استان مرکزی از هیات پزشکی ورزشی است که انتظار می رود رئیس فدراسیون حمایت های لازم را در دستور کار قرار دهد.

در این آیین دکتر ناصر عزیزی با کسب 12 رای از مجموع 17 رای به عنوان رئیس هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی معرفی شد.

پیش از این نیز دکتر امرالله چیت ساز سکان دار هیات پزشکی ورزشی استان مرکزی بود.

هیات پزشکی ورزشی در همه شهرستان های استان مرکزی فعال است و بیش از 200نفر به صورت سازماندهی شده زیر نظر این هیات فعالیت می کنند.

ارسال نظرات