خبرهای داغ:
استاندار خوزستان با اشاره به برنامه‌های دهه فجر گفت: ۴۵۹ پروژه با اعتباری حدود ۹۳۰میلیارد تومان در استان خوزستان به‌مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۸۲۶۲۱
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۱

 غلامرضا شریعتی امروز در برنامه‌ای تحت عنوان "دیدار اقشار مختلف مردم و مدیران کل با نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به‌مناسبت آغاز دهه مبارک فجر" اظهار داشت: خدا را شاکریم که به ما توفیق عنایت کرد تا دهه فجر امسال را با استقبال از شهدای عزیز گلگون‌کفنی که امروز از خرمشهر وارد کشور شده‌اند، شروع کنیم.

وی با بیان اینکه "امیدوارم همه ما توفیق حرکت در مسیر نظام مقدس اسلامی را داشته باشیم"، افزود: نقش کم‌نظیر امام راحل در پیروزی انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و این موضوع مورد اعتراف مخالفان و موافقان نظام است و به‌تعبیر مقام معظم رهبری این انقلاب بی‌نام خمینی(ره) در هیچ جای جهان شناخته‌شده نیست.

استاندار خوزستان با ابراز اینکه "باید خدماتی را که نسبت به مردم بر دوش ما است به‌نحو احسن انجام دهیم"، بیان کرد: گرچه ما بر این باوریم که خواست خدای متعال بر این است که انقلاب اسلامی تداوم خواهد داشت ولی بر ما مسئولان نیز فرض است که در انجام وظایف کوشا باشیم و دریغ نورزیم.

حرکت درجهت اجرای عدالت

وی اولین وظیفه مهم مسئولان را اجرای عدالت در جامعه دانست و گفت: در مجموعه استانداری و مدیریت اجرایی دستگاه‌های مختلف استان سعی ما این است که در جهت اجرای عدالت در حوزه‌های مختلف حرکت کنیم.

شریعتی با اشاره به موضوع احترام به آزادی‌ها عنوان کرد: یکی از موضوعاتی که در تداوم انقلاب اسلامی نقش دارد احترام به آزادی‌های مشروع است به‌طوری که مردم در حد شرع و قانون آزاد بوده و فعالیت داشته باشند و نیز از آن سو مردم به آنچه شرع و قانون گفته احترام بگزارند همچنین در این میان ما مسئولان نیز نسبت به همه مردم متعهد باشیم به‌طوری که ما نیز محدودیت‌های بیش از قانون و شرع را نه رواج ندهیم و نه اجازه دهیم که این موضوع بر مردم و جوانان گسیل داشته باشد.

وی راجع به نقش مهم اتحاد مردم و مسئولان در تداوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: باید اعتراف کنم که در این زمینه مردم از ما جلوتر هستند و در هر جا که دیدند انقلاب در خطر است جانانه حضور یافتند و از کیان نظام دفاع کردند.

یک دستور به مسئولان

استاندار خوزستان در ادامه توضیح داد: در 13 دی ماه امسال شاهد حضور پرشور و پررنگ مردم بودیم و مردم در جمعیتی کم‌نظیر به خیابان‌ها آمدند و از انقلاب و نظام و اسلام دفاع کردند بنابراین این موضوع می‌طلبد که بیش از پیش احترام مردم را نگه‌داریم و کرامت و شأن آنها را گرامی بداریم.

وی تأکید کرد: در همین‌جا به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان به همه مدیران اعلام می‌کنم و دستور می‌دهم که در برخورد با مردم نهایت احترام و تکریم را داشته باشند و با آغوش باز حرف‌ها و سخنان آنها خصوصاً حرف‌های جوانان را بشنوند.

شریعتی توصیه کرد: به مراکز علمی و دانشگاهی مانند آموزش و پرورش، حوزه‌های علمیه و دانشگاه توصیه می‌کنم که ایام دهه فجر را فرصتی خوب برای تبیین اهداف انقلاب برای جوانان بدانند و به این امر بپردازند.

وی درباره برنامه‌های دهه فجر خاطرنشان کرد: 459 پروژه با اعتباری حدود 930 میلیارد تومان در استان خوزستان به‌مناسبت دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 209 پروژه روستایی و 250 پروژه شهری

استاندار خوزستان در تفکیک پروژه‌ها یادآور شد: 114 پروژه ملی، 104 پروژه استانی و 241 پروژه به‌عنوان سایر پروژه‌ها که بعضاً سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی است. 209 پروژه روستایی با اعتباری حدود 431 میلیارد تومان در 159 روستا و 250 پروژه شهری با اعتباری حدود 499 میلیارد تومان به‌میزان اشتغالزایی 6 هزار و 544 نفر مشخص شده است.

وی ادامه داد: بیشترین تعداد پروژه آماده افتتاح بین دستگاه‌های اجرایی در شرکت توزیع نیروی برق خوزستان با 79 پروژه سپس جهاد کشاورزی با 64 پروژه و نیز اداره کل نوسازی مدارس با 49 پروژه بوده است همچنین بیشترین تعداد پروژه آماده افتتاح بین شهرستان‌های استان، اهواز با 105 پروژه، باوی با 34 پروژه و شهرستان اندیمشک با 29 پروژه بوده است.

شریعتی اضافه کرد: از لحاظ بیشترین اعتبار هزینه‌شده بین شهرستان‌های استان می‌توان به اهواز با 230 میلیارد تومان اشاره داشت همچنین ماهشهر با 114 میلیارد تومان و هفتگل با 111 میلیارد تومان را می‌توان نام برد.

20هزار برنامه برای تبیین انقلاب اسلامی

حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان نیز در این برنامه با بیان اینکه امروزه غرب و اندیشه غرب در مقابل اندیشه اسلام و انقلاب اسلامی حرفی برای گفتن ندارند، گفت: ستاد دهه فجر در بیش از 70 نقطه استان تشکیل شد و بیش از 20 هزار برنامه برای تبیین انقلاب اسلامی در خوزستان برنامه‌ریزی شده است.

وی ابراز کرد: یکی از این برنامه‌ها اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها