به مناسبت گرامیداشت دهه فجر و ایام فاطمیه ،یادواره شهدای زیر کمربندی از حوزه کربلای شهری پایگاه شهید نویدیان در مسجد ائمه شهرستان پارس آباد برگزارشد.
کد خبر: ۸۹۸۲۶۸۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

یادواره شهدای زیر کمربندی در شهرستان پارس آبادبرگزارشد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار حسن نوری فرمانده ناحیه سپاه شهرستان پارس آباد در این یادواره با اشاره به ضرورت امامت در جهان هستی اظهار کرد: امامت، در نظرگاه شیعه، رهبری جامعه اسلامی به‌نصب الهی و جانشینی از پیامبر اکرم(ص) در امور دینی و دنیوی است. این آموزه، از اصول مذهب شیعه است.

وی ادامه داد: در فرهنگ شیعی، مسئله امامت علاوه بر خلافت، شامل امور دیگری نیز می‌شود. اهمیت این امر را میان آیات و روایات مربوط به امامت به‌روشنی می‌توان دریافت؛ چرا که بنا بر اعتقاد شیعه، امامت در واقع امری شبیه نبوت است.

نوری خاطرنشان کرد: شهدا افرادی بودند که با تبعیت محض از بنیانگذار انقلاب اسلامی و انتخاب مسیر شهادت در برابر هجمه‌های صریح دشمنان ایستادگی کردند. آن‌ها متعلق به همه آحاد به ویژه مستضعفان جهان می‌باشند چرا که با نثار خون خویش به دنبال استقرار اسلام ناب محمدی و تحقق عدالت و پیروزی حق بر باطل هستند.

فرمانده ناحیه سپاه پارس آباد تاکید کرد: شهید با شخصیت ناب خود خون در رگ‌های جامعه تزریق می‌کند و محرک الهی برای رسیدن جامعه به تعالی و قلب تپنده جامعه است. شهدا می‌توانستند به دور از تعلق خاطر مانند خیلی افراد دیگر به دنبال امیال و امورات دنیوی باشند، اما آن‌ها عشق ورزی کردند و به معشوق و لذت‌های فنا ناپذیر رسیدند.

مداحی و سینه زنی بخشی دیگری از این مراسم بود.

ارسال نظرات