نماینده ولی فقیه در اإربایجان شرقی و امام جمعه تبریز:
امام جمعه تبریز در خطبه های این هفته نمازجمعه گفت: بی تردید انقلاب اسلامی دستاوردهای زیادی داشت که استقلال و عزت کشور از مهم ترین آن هاست.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۲۸
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم پیوند دین و سیاست را از ویژگی‌های انقلاب اسلامی خواند و افزود: دستاوردهای انقلاب اسلامی‌ را می توانیم در بعد مادی و معنوی، توسعه فناوری هسته‌‌ای، نانو ، سلول‌‌های بنیادی، صنایع دارویی و موشکی کشور ببینیم.
وی ادامه داد: برخی دستاوردهای انقلاب اسلامی از جمله احیای دین و توسعه فرهنگ قرانی و مانوس کردن جوانان با قران و آموزه های غنی دینی است.
حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه بی تردید یکی از مهم ترین اهداف ملت ایران عزت طلبی و استقلال خواهی است، گفت: ایران در دوره طاغوت بخاطر قانون کاپیتولاسیون و مصونیت قضایی امریکایی ها استقلالی نداشت اما امروز به برکت جمهوری اسلامی ضمن حفظ استقلال پیشرفت های زیادی به دست آمده است.
وی با بیان اینکه بدون اغراق امروز ایران یکی از کشورهای مستقل دنیا محسوب می‌شود،خاطر نشان کرد: با گذشت ۳۹ سال همچنان مستقل و مقتدر در مقابل بیگانگان ایستاده ایم و در این برهه بیشتر از هر زمانی به وحدت و پیروی محض از رهبر معظم انقلاب نیازمندیم.
امام جمعه تبریز افزود: به طور قطع یکی از نشانه‌های نمود وحدت‌، حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن است تا پاسخی قاطع به همه دشمنان انقلاب باشد.
حجت الاسلام آل هاشم با اشاره به مساله داعش و حرکت های تروریستی اخیرشان در افغانستان گفت: وقتی موضوع فروپاشی و پایان حکومت خودخوانده داعش در عراق و سوریه اتفاق افتاد، صاحب نظران گفتند که داعش از نظر سیاسی تمام شد ولی افکار آنها همچنان پابرجاست.
وی افزود: همگان می‌دانند قدرت‌های استکباری از این گروه‌ها برای پیشبرد افکار خود استفاده می‌کنند و متاسفانه امروز افغانستان به کانون جدید تروریستی و ضد اسلامی گروه شیطانی تبدیل شده است.
حجت الاسلام آل هاشم خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی اخیر به خوبی ابعاد مختلف را روشن کردند و با ذکر ابعاد اهداف آمریکا، دو هدف اصلی را در این شیطنت‌ها بیان کردند که مشغول‌سازی ملت‌های منطقه به خود برای عدم تقابل با رژیم صهیونیستی و موجه‌سازی حضورش به بهانه مبارزه با تروریسم از جمله آنهاست.
امام جمعه تبریز همچنین با ذکر مناسبت های هفته، با اشاره به ۱۹ بهمن و روز نیروی هوایی اظهار کرد: سربازان نیروی هوایی با رژه در مقابل امام راحل خود را پیرو ایشان نامیدند.
وی افزود: همین سربازان نیروی هوایی در دوران دفاع مقدس و به محض حمله عراق با ۱۴۰ فروند هواپیما پاسخ تجاوز عراق در حمله به ایران را دادند و شهدای گرانقدری تحویل انقلاب دادند.
امام جمعه تبریز همچنین آلودگی هوا و محیط زیست را یکی از مشکلات کلانشهرها و به ویژه تبریز اعلام کرد و گفت: این آلودگی جزو مسائل مهم است و البته می‌توان علاج و پیشگیری کرد.
وی افزود: بعضی کشورها دو برابر ما جمعیت دارند ولی مشکل آلودگی هوا در کشورشان دیده نمی‌‌شود، باید دست به دست هم دهیم و این‌ مسله حساس جامعه را حل کنیم.

ارسال نظرات