خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین مومنی:

بدحجابی حق الناس است/حجاب براساس آیات قرآن واجب شرعی است

استاد حوزه علمیه قم گفت: حجاب یک مساله عقلانی است و بدحجابی حق الناس است و موجب فساد جامعه می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۴۴
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی شامگاه پنجشنبه در مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به الزامات بانوان در جامعه گفت: حضور زنان در جامعه باید همراه با رعایت ارزش‌های اسلامی باشد، چنین مساله ای از سیره ائمه معصومین(ع) برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: حجاب یک مساله عقلانی است و بدحجابی حق الناس است و موجب فساد جامعه می‌شود، اصل این کشور براساس اسلام است و حجاب براساس آیات قرآن واجب شرعی است.

استاد حوزه علمیه قم افزود: رفتار حضرت زهرا(س) برای بانوان جامعه الگو است، این بانوی بزرگوار با وجود انجام کار سیاسی، اما شان خود را حفظ کرد و رفتار حضرت زهرا(س) در جامعه با وقار بود.

مومنی با اشاره به جایگاه ایمان اظهار کرد: خداوند ایمان را در قلب ما قرار داده است، باید بدانیم که همه چیز در دست خداوند است.

وی ادامه داد: شهید رجایی در خصوص دوران زندانی بودن خود در زندان رژیم طاغوت گفت «در روزهای ابتدایی زندانی بودنم احساس درد می‌کردم، اما در ادامه با گفتن ذکر خدا، آرام شدم» ایمان به خداوند هر شرکی را از دل انسان از بین می‌برد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان برای رسیدن به ایمان باید واجبات را انجام بدهد و محرمات را ترک کند، خداوند ایمان را برای پاک شدن دل انسان از شرک قرار داد.

مومنی با اشاره به آثار استمرار در انجام واجبات اظهار کرد: انسانی که واجبات را به صورت مستمر انجام بدهد و محرمات را ترک کند، به باور ایمان به خداوند می‌رسد، انسان مومن شک در دل خود راه نمی‌دهد.

وی ادامه داد: اقامه نماز در اول وقت و به صورت جماعت بسیار مهم است، هیچ چیزی مثل نماز بینی شیطان را به خاک نمی‌مالد، جوانان باید به اقامه نماز مقید باشند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: احترام به پدر و مادر، انسان را از بعضی از عذاب‌ها نجات می‌دهد، عاق والدین، در همین دنیا، یقه انسان را می‌گیرد، انسان باید حرمت پدر و مادر خودش را نگه دارد، اگر والدین انسان فوت کرده باشند، او باید برای آن‌ها خیرات کند، الزاما خیرات تنها صرف هزینه‌های مالی نیست، بلکه شریک کردن پدر و مادر در کارهای عبادی نیز خیرات محسوب می‌شود.

مومنی با اشاره به تاثیر دعای مادر در انسان اظهار کرد: دعای مادر در حق فرزندش آن قدر تاثیر دارد که موجب می‌شود که جوان اعدامی هم از طناب دار نجات پیدا کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت زهرا(س) مقام والایی دارد و این بانوی بزرگوار در روز قیامت، شفیع مردم است و حضرت زهرا(س) در آخرین لحظات عمر خود برای شیعیان دعا کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار