خبرهای داغ:
حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی:

مسؤولان خود را تافته جدا بافته ندانند

استاد حوزه علمیه قم گفت: مسؤولان باید بین مردم باشند و خود را تافته جدا بافته ندانند.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۴۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مصلای قدس با اشاره به ویژگی‌های خانواده خوب اظهار کرد: در این خانواده، هم مرد، هم زن و هم فرزندان خوب هستند، به عنوان مثال برای یک خانواده خوب می‌توان به خانواده حضرت زکریا اشاره کرد، این خانواده همیشه به دنبال انجام کار خیر بودند.

وی ادامه داد: ما باید حضرت زهرا(س) را به عنوان الگو بگیریم، امام زمان(عج) فرمود که حضرت زهرا(س) الگوی من است و این بانوی بزرگوار پاره تن رسول اکرم(ص) بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: انسان حتی اگر پدر و مادرش را از دست بدهد، حداقل سه وظیفه در قبال والدین دارد، این وظایف شامل احسان به والدین، تشکر و طلب مغفرت است، انسان نباید هیچ وقت با پدر و مادر خود تندی کند.

رفیعی، احسان به والدین را تنها منحصر به زمان حیات آن‌ها ندانست و تصریح کرد: انسان باید پس از مرگ پدر و مادر به دوستان آن‌ها احسان کند، رسول اکرم(ص) گاهی هدیه‌هایی را برای دوستان حضرت خدیجه(س) پس از رحلت این بانوی بزرگوار می‌فرستاد.

وی ادامه داد: حضرت زهرا(س) علاقه زیادی به رسول اکرم(ص) داشت، این بانوی بزرگوار در رابطه با پدر، همسر و فرزندان نمونه بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مسؤولان باید بین مردم باشند و خود را تافته جدا بافته ندانند، یکی از خطرات بزرگ در نظام جمهوری اسلامی ایران، فاصله افتادن بین مردم و مسؤولان است، برای نظام اسلامی بد است که مسؤولان خودشان را از مردم جدا بدانند، مسؤولانی همچون استاندار و شهردار باید در مردم باشند و حفاظت‌ها را کم کنند.

رفیعی با اشاره به ضرورت عدم جدا شدن مسؤولان از مردم اظهار کرد: باید مسؤولان به اماکنی همچون مسجد بروند و با مردم سخن بگویند، پیام نهج البلاغه این است که مسؤولیت، طعمه نیست، بلکه امانت است.

وی ادامه داد: فرزندان باید برای خدمت به والدین مسابقه بگذارند، اگر فرزندان بدانند که چنین خدمتی چقدر ثواب دارد، هیچ فرصتی را برای خدمت کردن به والدین از دست نمی‌دهند.

استاد حوزه علمیه قم افزود: کار خوبی که فردی انجام می‌دهد و ثواب آن را به پدر و مادرش اهدا می‌کند، ثواب چنین کاری به والدین آن فرد می‌رسد.

رفیعی با اشاره به ویژگی‌های زندگی مشترک امام علی(ع) با حضرت زهرا(س) اظهار کرد: این دو بزرگوار در طول این زندگی هیچ گاه هم دیگر را عصبانی نکردند، حضرت زهرا(س) هیچ گاه با همسر خود مخالفت نکرد.

وی ادامه داد: مردم از صداقت ناراحت نمی‌شوند و مسؤولان نباید وعده دروغ به مردم بدهند، همچنین امانت داری ویژگی لازمی برای مسؤولان است، نباید اخبار اختلاس از گوشه و کنار کشور به گوش برسد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: نباید در مردم یاس و ناامیدی ایجاد کرد، تغییرات در 40 سالگی انقلاب اسلامی ایران مشهود است؛ در صنایع، زیرساخت‌ها و علوم مختلف در کشورمان پیشرفت‌های چشمگیری صورت گرفته است، روزی امکان ساخت گلوله در کشور نبود، اما اکنون شهرهای موشکی در ایران داریم.

رفیعی در پایان با اشاره به ویژگی‌های خانواده فاطمی خاطرنشان کرد: ویژگی‌هایی همچون صداقت، ساده زیستی، حیا و کرامت در خانواده فاطمی حاکم است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار