امام جمعه اردکان:

انقلاب اسلامی ما آمریکا و اسرائیل را به خاک مذلت نشانده است / نگذاریم که عده ای دشمن را خوار و سبک جلوه دهند

امام جمعه اردکان با اشاره به تأثیر بی نظیر جمهوری اسلامی ایران در جهان گفت: انقلاب اسلامی ما آمریکا و اسرائیل را به خاک مذلت نشانده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۵۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۴
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان، حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نمازجمعه این هفتهضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از معصیت و گناه، ایام فاطمیه را تسلیت گفت و به بیان گوشه هایی از فضائل و مناقب حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) پرداخت.
وی با اشاره به توصیه پیامبر اسلام به دخترش درباره گوش ندادن به حرف دیگران در زندگی افزود: اگر همه ما بویژه زوج های جوان به این توصیه عمل کنیم بسیاری از مشکلات و بخصوص طلاق ها کاهش می یابد.
امام جمعه اردکان در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت دهه فجر گفت: انقلاب اسلامی باعث رهایی ملت ایران از طاغوت ها و ذلت ها شد و عزت را به ملت ایران داد. دهه فجر در سرنوشت ملت ایران و حتی دنیای اسلام تحول ایجاد کرد. دهه فجر، دهه تجدید بیعت و میثاق ملت با انقلاب است و تقویت نیرو و انرژی برای ادامه این مسیر نورانی است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب ما در آستانه ورود به 40 سالگی قرار دارد، افزود: به نظر می رسید مهمترین مسأله امروز در باب انقلاب، استقامت بر اصول و آرمان ها و شعارهای برحقی است که این ملت سرداد و برای آن هزینه کرد. یکی از مهمترین اهداف دشمنان هم در طول این 40 سال بخصوص در سال های اخیر و بویژه در شرایط فعلی همین است که ملت ما را از اصول انقلاب خود جدا کنند تا این اصول به فراموشی سپرده شود و مردم از رسیدن به این آرمان های انقلاب ناامید شوند.
حجت الاسلام شاکر تصریح کرد: مهمترین شعارها و اصول انقلاب ما که مردم برای آن قیام کردند اولاً اسلام و اسلامی بودن نظام بوده است. مردم ما برای احکام دین و برای باورهای دینی قیام کردند نه برای دنیا. دوماً حفظ استقلال، ظلم ستیزی، سلطه ستیزی، کوتاه نیامدن در برابر طاغوت، حمایت از مظلومان و مستضعفان، جمهوریت نظام و مردم سالاری بوده است. عزت قیمت ندارد و چیزی نیست که بتوان با امور دنیایی آن را قیمت گذاری کرد این چیزی بود که مردم ما برای آن قیام کردند و شعار استقلال سر دادند.امروز می بینیم که بخشی از این شعارها و آرمان های انقلاب محقق شده است و یکی از علت های ماندگاری انقلاب این است که این شعارها بر گرفته از قرآن و مکتب اهل بیت است. در قرآن آمده است که در برابر ظلم بایستید. معارف دین ما از قرآن و ثقلین پیامبر و از دستورات معصومین است که احکام دین را اجرا کنید. اگر ما پیرو ولی فقیه هستیم از دستورات ثقلین است. اگر ما در برابر آمریکا و اسرائیل می ایستیم و از مظلومان سوریه، عراق و فلسطین حمایت می کنیم این درس ها را از قرآن و دستورات ائمه اطهار آموخته ایم. حضور مردم در صحنه های مختلف بزرگترین پشتوانه این نظام بوده و خواهد بود و مردم ما بر سر آرمان های این انقلاب استقامت می ورزند.
وی با اشاره به ویژگی های بارز حضرت امام خمینی (ره) اظهار داشت: می توانیم بگوییم که انقلاب ما هم از نظر رهبری، هم از نظر حمایت مردمی و هم از نظر تأثیرگذاری در دنیای اسلام بلکه در کل جهان بی نظیر است. ما به این رهبری افتخار می کنیم به کسی که با اخلاص، ایمان، باور و بصیرتی که داشت انقلاب ما را به جایی رساند که امروز کشور و ملت ما در قله های عزت قرار دارد. مردم هم با جانفشانی و ایثار خود پای این انقلاب ایستاده اند.
خطیب جمعه اردکان گفت: تأثیری که انقلاب ما در دنیا داشت و نقشی که ایفا کرد بی نظیر بوده است. هیچ انقلابی نتوانسته است اینقدر اثر داشته باشد که مستکبران درجه یک دنیا مانند آمریکا و اسرائیل را به خاک مذلت بنشاند. جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب تا کنون مهمترین دغدغه آمریکا و اسرائیل بوده است. اگر اینگونه نبوده است چرا سران این کشورها هرجایی که سخنرانی می کنند از قدرت و نفوذ ایران صحبت می کنند و کشورهای منطقه را از قدرت گرفتن ایران می ترسانند.مردم ما با استقامت خود این راه پر فراز و نشیب را ادامه می دهند. البته گله هایی هم از درون نظام، از سیاسی بازی ها و از خوردن بیت المال دارند اما فراموش نمی کنند که هدف قیام این انقلاب چه بوده است.
وی با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری گفت : ایشان فرمودند که هدف آمریکا از انتقال داعش به افغانستان دو چیز است؛ اولاً اینکه آمریکا می خواهد این منطقه خاورمیانه دائماً نا امن باشد تا حضور خود را در این منطقه توجیه کند. افکار عمومی دنیا امروز آمریکا را مورد خطاب قرا می دهند که شما به چه حقی از آنطرف دنیا به افغانستان، سوریه و عراق می آیید و فضولی می کنید. دلیل آمریکا این است که خاورمیانه نا امن است و حضور ما باعث حفظ امنیت و ثبات در منطقه می شود که البته برعکس است. ثانیاً ذهن و افکار عمومی و بخصوص مسلمانان منطقه خاورمیانه را از موضوع فلسطین و اسرائیل منحرف کند. ما باید بدانیم که این آمریکا دشمن ماست اگر هم با شعار خیری به منطقه می آید هدف شومی دارد. باید هوشیار و بیدار باشیم و نگذاریم که عده ای دشمن را پیش ما خوار و سبک جلوه دهند.
حجت الاسلام شاکر در بخش پایانی خطبه ها ضمن سپاسگزاری از درگاه خداوند متعال بخاطر نزول رحمت الهی و بارش برف و باران در کشور گفت: در این خصوص موضوع سوءاستفاده برخی از شهروندان از شرایط سخت مردم در زمان بارش ها مایه نگرانی است. در این زمان در برخی از فرودگاه ها و جاهای دیگر خدمات با قیمت های سرسام آور ارائه می شد.
وی اظهار داشت: بخشی از جامعه ما از نبود اخلاق و انصاف و انسانیت رنج می برد. اینجاست که متوجه می شویم که تبلیغ و ترویج معارف و باورهای دینی چقدر مهم است. کسی که ایمانش درست باشد و با قرآن و مکتب اهل بیت سر و کار داشته باشد این کارها را نمی کند. باید با تقویت ایمان و باورهای دینی خود از دایره انصاف خارج نشویم. بخش عمده ای از مشکلات اداری و جامعه ما با اجرای دستورات اهل بیت و عمل به ابتدائیات دین حل می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار