خبرهای داغ:
امام جمعه گیلانغرب گفت: مشغول‏سازى جهان اسلام و ايجاد حاشيه امن براى رژيم صهيونيستى ازجمله اهدافى است كه استكبار جهانى در جريان جنگهاى نيابتى و ايجاد فتنه داعش دنبال كرده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۷۷
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج ازگیلانغرب، حجت الاسلام  خاص امیری در خطبه های نماز جمعه گیلانغرب اظهار داشت: مشغول‏سازى جهان اسلام و ايجاد حاشيه امن براى رژيم صهيونيستى ازجمله اهدافى است كه استكبار جهانى در جريان جنگهاى نيابتى و ايجاد فتنه داعش دنبال كرده و اكنون نيز با ناكام ماندن در عرصه عراق و سوريه، در كشور افغانستان دنبال مى‏كند تا شايد با حمايتهاى نزديك‏ترى بتواند از مرگ حتمى و هميشگى اين جريان تروريستى ج لوگيرى نمايد.

 

وی تصریح کرد: انقلاب بزرگ ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره)ضربه ی مهلکی به استکبار جهانی وصهیونیست بین الملل بود. وآنها را با خواری وذلت از کشور عزیزمان بیرون کرد،حال در آستانه 40سالگی انقلاب ملت بزرگ ایران به رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای(مدظله العالی) از عراق وسوریه با قدرت و اقتدار ورشادت وشهادت سربازان دلیر اسلام و مقاومت به فرماندهی سردار رشید اسلام سردار سلیمانی با خواری وذلت نابود شدند.

 

خطیب نماز جمعه گیلانغرب گفت: حال آنکه شیطان بزرگ در صدد فتنه ای دیگر است اقدامات اخير استكبار جهانى در منتقل كردن داعش و نيروهاى تكفيرى ضد اسلامى به افغانستان، حكايت از طرح جديد آمريكا در جنايت در منطقه دارد. اقدامات تروريستى اخير در افغانستان، نشان از قوت گرفتن نيروهاى تروريستى و تقويت آن‏ها توسط آمريكا دارد.

 

وی ابراز داشت: بر همين اساس رهبر معظم انقلاب اسلامى(مدظله العالی) در ابتداى جلسه درس خارج فقه، با ابراز تأسف عميق از كشتار مردم ‏بى‏گناه در حوادث تروريستى اخير افغانستان، گفتند: هدف آمريكا از انتقال تروريست‏هاى داعش به افغانستان، موجه كردن ادامه حضور خود در منطقه و ايجاد امنيت براى رژيم صهيونيستى است.

 

حجت الاسلام  خاص امیری همچنین به نقش استکبار و دامن زدنش به اغتشاشات اخیر در کشور  و نقش پست پرده او اشاره کرد و گفت:دشمن همواره  از در خصومت ورزی و بدخواهی  و توطئه برای ملت ایران در امده  و ان شاءالله در روز 22بهمن باز هم جواب دندانشکنی خواهند داد،اما وزارت خارجه ايران بايد نسبت به آن واكنش مناسب را داشته باشد.

 

وی روح دد منشی و استکباری امریکا را یاد اور وافزود:ترامپ در حالی خواستار ممانعت از توسعه قدرت دفاعی موشکی ایران است که از کنگره می خواهد تا بطور جدی نیروی دفاعی را کمک کند وافزایش بودجه ی نظامی کشور وبروز کردن تسلیحات هسته ای را خواستار می شود که عده ای در کشور خواستار کاهش بودجه ی نظامی هستند باید در مقابل چنین دشمن غداری توان دفاعی وبودجه ی دفاعی را افزایش داد.

 

امام جمعه گیلانغرب اذعان کرد: قطعاً پشت صحنه اصلى ناامنى‏ها در افغانستان همچون ديگر كشورهاى منطقه، آمريكا و رژيم صهيونيستى است. آمريكا هرگز نمى‏خواهد بگذارد كه اين منطقه و مجموعه كشورهاى اسلامى روى خوش به خود ببينند و لذا از رهگذر تنشها و ناامنيهاى نيابتى، بيشترين سود را استكبار و رژيم صهيونيستى مى‏برد.

 

وی ابراز داشت: يكى از شواهد سياستهاى مرموزانه آمريكا در منطقه، اعلام بيت‏المقدس به ‏عنوان پايتخت رژيم صهيونيستى از سوى رئيس جمهور آمريكا بود كه در واقع يك استراتژى شوم و مرگبار تلقى می ‏گردد كه باعث تحريك جهان اسلام گرديده و اگرچه نتيجه عكس داد و برخلاف ميل آنان مسأله فلسطين را در كانون توجهات جهانى به‏ ويژه امت اسلام قرار داد اما اين جسارت و اقدام ظالمانه بيشتر به ‏خاطر سرگرم بودن ملتهاى مسلمان منطقه به جنگهاى نيابتى و گرفتار آمدن در گردنه آتش فتنه‏هاى داعش و تكفيرى و گسترش اقدامات تروريستى به بهانه جنگهاى مذهبى و قومى مى‏باشد.

 

خطیب نماز جمعه شهرستان گیلانغرب یاد آور شد: حال در اين شرايط پيچيده و ظالمانه چه بايد كرد تا از طرفى ضريب آسيبها و تلفات و خسارتهاى ملتهاى مسلمان كاهش يابد و از جهتى نيز غده سرطانى اسرائيل در حاشيه امن قرار نگيرد و از همه مهم‏تر چهره واقعى  آمريكاى جنايتكار براى افكار عمومى دنيا به‏ ويژه ملتهاى مسلمان آشكارتر گردد.

حجت الاسلام  خاص امیری گفت: شکوه بخشیدن به راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال با حضور پرشور و انقلابی توده‏های مردم که قطعاً به همان میزان که به ملت‏های مظلوم دنیا امید می ‏بخشد، باعث یأس و انفعال و انزوای قدرتهای زورگو خواهد گردید.

 

وی تصریح کرد: نظام اسلامی خدمات ارزنده ای در همه ی زمینه های علمی-فرهنگی-سیاسی-نظامی واقتصادی داشته است حال دهه ی فجر فرصت مناسبی است که توسط مسئولان این خدمات برای مردم عزیزمان بازگو وتبیین شود.در همین راستا یادواره ی 750شهید گلگون کفن دومین شهر مقاوم با حضور نماینده ی ولی فقیه در استان وامام جمعه ی کرمانشاه شنبه برگزار می گردد.

 

حجت الاسلام خاص امیری همچنین به مناسبتهای جاری اشاره کرد و گفت: 19بهمن روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، اعلام همبستگى همافران با انقلاب اسلامى و ديدار تاريخى آنان با حضرت امام خمينى  و روزی ماندگار است.

 

وی اظهار داشت: در روز نوزدهم بهمن سال ۱۳۵۷، نظاميان متعهد نيروى هوايى، با حضور در اقامتگاه رهبر بزرگ انقلاب اسلامى حضرت امام خمينى(ره) در مدرسه علوی و بيعت با آن‏ حضرت، سندى از افتخار، حماسه، رشادت و ايمان را در برگ‏هاى زرين تاريخ انقلاب اسلامى به ثبت رسانيدند.

 

امام جمعه گیلانغرب تصریح کرد: نقش ارزنده همبستگى با شكوه ارتش، به‏ويژه نيروى هوايى در اضمحلال و شكست رژيم ستم‏شاهى، نشان‏دهنده شعور ايمانى و انقلابى اين عزيزان فداكار و عشق ورزيدن به آرمان‏هاى مقدس و آزادى‏ خواهانه ملت در اين سرزمين بود كه موجب شد تا علی رغم فشارها و اختناق شديد آن روز، گام در ميدان مبارزه با ظلم و جور نظام پهلوى گذاشته و يك صدا با ملت دلاور در ۱۹ بهمن‏ ماه ۱۳۵۷، حماسه پر شكوه اين بيعت را در صفحات تاريخ انقلاب اسلامى ثبت نمايند. اين اقدام، حركت مهمى در رويدادهاى انقلاب بود.

 

در پایان خطبه ها خطیب نماز جمعه گیلانغرب  در ادامه سلسله پیگیریهای مشکلات مردم شهرستان گیلانغرب  برپیگیری قاطع مسئولان  و توجه مسئولان استانی به بازارچه  مرزی سوماربه عنوان ظرفیت خوبی برای کشور واستان به خصوص شهر مقاوم گیلانغرب واشتغال برای جوانان تاکید کرد.

ارسال نظرات