گلبانگ انقلاب در نخستین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در شهرستان خلیل آباد طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۷۸۰
|
۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ گلبانگ انقلاب صبح امروز در نخستین روز از آغاز سی و نهمین سالگرد ایام‌الله دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی و سالروز ورود حضرت امام راحل (ره) همزمان با سراسر کشور در خلیل آباد طنین‌انداز شد.

این مراسم نمادین «زنگ انقلاب» با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی، روحانیت، بسیجیان و اقشار مختلف مردم در میدان مرکزی و اداره مخابرات خلیل آباد برگزار شد.

حجت الاسلام ناهیدی در این مراسم و در جمع بسیجیان شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه هیچ اراده و تصمیمی بالاتر از اراده خداوند متعال نیست، اظهار داشت: هواپیمای حامل امام خمینی (ره) برخلاف خواست تمام قدرت‌های غربی و رژیم ستم شاهی و دولت بختیار وارد ایران شد.

وی اراده الهی، عزم امام راحل و شرایط مردم انقلابی آن زمان را سه عنصر اصلی بستر ساز ورود امام خمینی (ره) به ایران دانست و خاطرنشان کرد: اراده خداوند متعال غالب بر همه اراده‌ها است و علی رغم اینکه گفته می‌شد فرانسه مهد آزادی است، ولی کارشکنی‌هایی زیادی توسط این دولت برای ورود امام راحل به ایران انجام گرفت و حتی زمینه ترور امام را فراهم کرده بودند.

امام جمعه خلیل آباد با تأکید بر اینکه فرانسه با نگه داشتن امام به دنبال کودتای نظامی دولت بختیار بودند، تصریح کرد: سرانجام خواست و اراده خدا سبب شد که این انقلاب برای اولین بار در عصر و زمان اتفاق بیفتد امام در همچنین روز و ساعاتی به ایران وارد و مبارزات خود را ادامه دادند.

وی با اشاره به اینکه در آن شرایط هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که این انقلاب تحول این چنین عظیمی را به وجود بیاورد، اذعان کرد: ملت ایران سرمایه‌های اجتماعی عظیمی هستند که در راه پیروزی انقلاب زحمت‌های زیادی را کشیده اند و مسئولان نیز در راه پاسداشت این جانفشانی‌ها تلاش کردند.

ناهیدی در پایان عنوان کرد: دشمن به دنبال مأیوس و نا امید کردن ملت ایران است و ملت با امیدواری و شور و نشاط زیاد در عرصه هستند و شاهد حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن خواهیم بود.

در پایان این مراسم همزمان با سراسر کشور در ساعت ۹:۳۳ صبح زنگ انقلاب نواخته و تمثال حضرت امام راحل نیز گلباران شد و همچنین مراسم رژه موتوری بسیجیان خلیل آباد با شکوه خاص خود برگزار شد.

از ۱۲ بهمن ماه ۱۳۵۷، سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به میهن اسلامی (ره) تا ۲۲ بهمن ۵۷ که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید هر سال توسط مردم جشن گرفته می‌شود و امسال سی و نهمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران است.

افتتاح و کلنگ زنی پروژه عمرانی، برگزاری مراسم‌ها و سخنرانی‌های مختلف، عطرافشانی و گلباران مزار شهدای سطح شهرستان، برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی و اقتصاد مقاومتی، گل‌باران تمثال حضرت امام راحل و… ازجمله برنامه‌های تدارک دیده‌شده برای ایام‌الله دهه فجر در شهرستان خلیل آباد است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها