امام جمعه پلدختر:

انقلاب اسلامی ایران در تاریخ انقلاب‌های جهان بی‌نظیر است / لزوم واکنش وزارت خارجه به سخنان ترامپ

امام جمعه پلدختر گفت: انقلاب اسلامی ایران بین تمام انقلاب‌ها در طول تاریخ بی‌نظیر بوده وهیچ انقلابی به اندازه آن در جهان تاثیر گذار نبوده است.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۲۹
|
۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام محمد سوری در خطبه‌های نماز جمعه پلدختر به خصوصیات و دلایل ماندگاری انقلاب اسلامی اشاره کردو اظهار داشت: در انقلاب اسلامی ایران دین حرف اول را می‌زند وهر چه جریان انقلاب بیشتر پیش می‌رود مردم بیشتر با آرمان‌های آن آشنا می‌شوند و یکی از دلایل ماندگاری انقلاب همین است.

وی افزود: جهت حرکت انقلاب اسلامی ایران دین و کلمه طیبه و حرکت آن در راستای ارزش‌های دینی است که اساس آن هیچ عیبی ندارد گرچه ممکن است در قطار انقلاب افراد ناجوری هم باشند اما لطمه‌ای به اصل انقلاب وارد نمی‌شود زیرا اصل انقلاب طاهر است.

امام جمعه پلدختر گفت: انقلاب اسلامی ما بر اساس عقیده شکل گرفته و بافطرت پاک انسان سازگار است.

وی جهانی بودن انقلاب اسلامی را یکی از خصوصیات آن دانست و افزود: این انقلاب به مرزها  محدود نمی‌شود و هرکجا عالم ظالمی باشد باید علیه آن مبارزه و هر کجا مظلومی باشد باید از آن دفاع کرد و نقش بسزایی در این رابطه در جهان ایفا می‌کند.

حجت الاسلام سوری خاطرنشان کرد: سالیان متمادی برای انقلاب اسلامی مشکلات زیادی ایجاد کردند اما به دلیل مردمی بودن این انقلاب این مشکلات در روندپیشرفت آن خللی ایجاد نکرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی ناظر بر تمام ابعاد زندگی و حیات فردی و اجتماعی ما است و چون بر اساس عقیده و دستورات دینی  شکل گرفته یک انقلاب ممتاز است و نظیر آن وجود ندارد.

امام جمعه پلدختر با تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: همه سیاست‌مداران و تحلیل‌گران اذعان دارند که هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران تاثیر گذار نبوده و در سال‌های اخیر مسلمانان در سراسر دنیا با الهام گرفتن از نهضت و قیام  امام راحل در برابر استکبار ایستادند.

وی به مظلومیت یمن اشاره کرد و افزود: امروز سند بی‌لیاقتی سازمان‌های حقوق بشر در مظلومیت یمن موج می‌زند زیرا چندین سال است مردم مظلوم و

مقاوم این کشور تحت شدیدترین تهاجمات مهاجمان عربستان و امارات  قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام سوری تصریح کرد: عربستان و امارات به خاطر این که غلامان حلقه به گوش آمریکا و صهیونیسم هستند و به خاطر منابع نفت و گاز کشور یمن آن را تحت فشار قرار داده‌اند و به مردم بی پناه و غیر نظامی این کشور ظلم می‌کنند.

وی افزود: آنچه پوزه آنها را به خاک مالیده حضور مردم و حزب الله یمن است و اکنون چون نمی‌توانند این مقاومت را تحمل کنند و ببینند مانع از رساندن دارو و مواد غذایی به یمن می‌شوند و مرزهای هوایی و زمینی را به روی مردم یمن می‌بندند .

امام جمعه پلدختر گفت: از سویی ایران را متهم می‌کنند  به این که آرم جمهوری اسلامی روی موشک با برد 350 کیلومتر بوده و به یمن کمک می‌کند‌.

وی افزود: آمریکا گروه‌های داعش تکفیری را در عراق و سوریه مستقر می‌کرداما اکنون  که شکست خورده‌اند برای رسیدن به منافع خود در طرح جدید آنهارا به افغانستان  می‌فرستد تا حضور خود را در منطقه توجیه و از این طریق به ایران نزدیک و از طرفی با سرگرم کردن دیگران فضا  و حاشیه امنی  برای اسرائیل  ایجاد کند.

حجت الاسلام سوری به سخنان رئیس جمهور آمریکا در کنگره این کشور اشاره وخاطر نشان کرد: بخش عظیمی از سخنان رئیس جمهور آمریکا مربوط به اقتصاداین کشور بود و بخش دیگری مربوط به ایران بود که به صراحت گفت اغتشاشات اخیر را سامان‌دهی کرده و در کنار مردم ایران ایستاده است.

وی افزود: لازم است وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در برابر سخنان ترامپ واکنش نشان دهد و ورود پیدا کند .

امام جمعه پلدختر گفت: رئیس جمهور آمریکا در بخش دیگری از صحبت‌های خودازکنگره می‌خواهد موشک‌های ایران را به برجام وصل کند و اکنون برجام به بحرانی تبدیل شده است.

وی افزود: ما باید به داشته‌ها و قدرت خود تکیه کنیم زیرا آمریکا کارش فریب کاری است و چون منافع آنها تامین نمی‌شود می‌گویند بودجه نظامی را

زیاد کنید تا در امور کشورهای دیگر منجمله ایران دخالت کنند.

حجت الاسلام سوری تصریح کرد: آمریکا می‌گوید بودجه را زیاد کنید تا داعش را از بین ببرم در صورتی که داعش محصول و زائیده عملکرد آمریکا و صهیونیسم است و به وسیله آن مناف آنها تامین می‌شود.

وی افزود: از بین بردن داعش ائتلاف نیروهای ایران و روسیه  بود نه آمریکا بنابر این باید حواسمان جمع باشد زیرا امروز نیز داعش ابزاری در دست آمریکا است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار