خبرهای داغ:
شهردار اسکو از حمایت شهرداری اسکو برای ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات شهرستان در اسکو خبر داد و گفت: ایجاد نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی درون زا و برون گرا بوده و سبب می شود تا صنایع دستی به جایگاه واقعی خود دست پیدا کرده و کالاهای تولیدی بدون واسطه با قیمت واقعی به دست مصرف کننده برسد .
کد خبر: ۸۹۸۲۸۴۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بابک شریفی با بیان اینکه نخستین کارکرد صنایع دستی ایجاد اشتغال بوده و برپائی این گونه بازارچه ها می تواند فضای کسب و کار محلی و همچنین فروش این محصولات را توسعه دهد تا این هنر صنعت با رونق بیشتری روبرو شود، افزود:صنایع دستی هویت یک ملت است از این رو باید همه امکانات و مناسبت ها برای رونق آن بهره گیری کرد.

وی با اشاره به آستانه آغاز سفرهای نوروزی و میهمانان تبریز 2018 گفت: بهره مندی از ظرفیت بزرگ تبریز 2018 در شهر اسکو در گرو عرضه مستقیم و رونق امر فروش و عرضه صنایع دستی بوده و انتظار می رود بتوانیم حداکثر بهره مندی را از این فرصت و رونق کسب و کار محلی و صنایع دستی بعمل آید.

شریفی با اشاره به هدف از برگزاری این نمایشگاه را حمایت از صنایع دستی هنرمندان و عرضه مستقیم و بدون واسطه و ایجاد اشتغال با سرمایه و هزینه کم یاد کرد و اظهار داشت: صنایع دستی یکی از برندهای اصلی اشتغال‌زایی است و ایجاد نمایشگاه صنایع دستی یکی از ضروریات اصلی این صنعت در شهر اسکو می باشد.

بازارچه های صنایع دستی مصداق بارز اقتصاد مقاومتی درون زا

وی با بیان اینکه شهر اسکو در حوزه تاریخی و گردشگری بسیاری از برندها را در خود جای داده که باید برای جهانیان بیان و معرفی شود، افزود: به زودی نخستین نمایشگاه صنایع دستی اسکو با همکاری و مشارکت شرکت تعاونی توسعه شهرستان، فرمانداری شهرستان و شهرداری اسکو راه‌اندازی می‌شود که راه اندازی این بازارچه صنایع دستی علاوه بر معرفی صنایع دستی شهرستان به مسافران و گردشگران می تواند نقش بسزایی در بهبود وضعیت اقتصادی و گسترش و توسعه صنعت توریست داشته باشند.

شهردار اسکو در پایان از تلاش های مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان در تحقق این امر قدردانی و اظهار امیدواری کرد: با تلاش های این تعاونی در آینده نیز بتوانیم شاهد همکاری بیشتر شهرداری و تعاونی مذکور شویم.

نمایشگاه صنایع دستی و تولیدات شهرستان اسکو توسط شرکت تعاونی توسعه عمران شهرستان و با مشارکت و همکاری شهرداری و شورای اسلامی اسکو در ورودی شهر راه اندازی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها