خبرهای داغ:
امیر پوردستان در یادواره شهدای مدافع حرم قم

داعش ویروس آمریکا در منطقه است

رییس مرکز راهبردی ارتش گفت: داعش بازوی آمریکا در منطقه است و مثل ویروسی از سوی آمریکا عمل می کند.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۴۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۰:۴۹

داعش ویروس آمریکا در منطقه است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، امیر سرتیپ «احمدرضا پوردستان» جمعه شب در یادواره شهدای مدافعان حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه مدافعان عقیله»، که در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) برگزار شد، اظهار داشت: در ابتدای جنگ تحمیلی شرایط بسیار سختی داشتیم و در داخل کشور با ترورهای منافقین و کردهای کومله در غرب کشور آشوب هایی را به راه انداخته بودند.
وی افزود: در تمام تاریخ جنگ های دنیا از اعراب با اسرائیل گرفته تا کوبا و کره، آمریکا و شوروی در مقابل یکدیگر بودند اما در جنگ 8 سال دفاع مقدس این دو قدرت با یکدیگر متحد و به حمایت صدام پرداختند.
پوردستان خاطرنشان کرد: با از بین رفتن شوروی، یک موسسه راهبردی و پژوهشی در آمریکا از شکل گیری یک قطب نیرو مند که با اتحاد شیعه و سنی در حال شکل گیری است را متذکر می شود، که بر حسب این گفتار آمریکا اولین دشمن خود را جمهوری اسلامی ایران می خواند و بودجه های بسیاری را برای ضریه زدن به آن صرف می کند.
رئیس مرکز راهبردی ارتش با بیان اینکه یکسری اقدامات نرم افزاری و سخت افزاری برای مبارزه با جمهوری اسلامی ایران، توسط سرویس های جاسوسی دنیا تدارک دیده شده، افزود: در بخش نرم افزاری با تاسیس مدارس وهابی در جهان و جذب نوجوانان و جوانان و ترسیخ افکار تکفیری در آنها، داعش را به وجود آوردند و در بخش سخت افزاری با ورود به خاورمیانه و انتقال پیشرفته ترین تجهیزات نظامی و اطلاعاتی، اهداف خود را دنبال می کنند.
پوردستان ادامه داد: هدف اصلی آمریکا و حضور در غرب آسیا، ضربه زدن به ایران است و تاسیس پایگاه های نظامی در خلیج فارس و اشغال افغانستان نیز در همین راستا می باشد.
وی تصریح کرد: وجود رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی و رشادت های نیروهای مسلح، باعث این شد که دشمن 13 سال است که در پشت مرزها متوقف و ناتوان قرار بگیرد.
پوردستان با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از برنامه های دشمن، راه اندازی جنگ های ترکیبی است و استفاده از تمام اهرم های فشار از جمله سیاسی، اقتصادی، اجتماعی در آن تدارک دیده شده، گفت: تحریک و انتقال داعش در منطقه از مکانی به مکان دیگر، مورد اهتمام دشمن است که توسط افسران و سربازان شما ملت عزیز مورد تحلیل و رصد کامل قرار می گیرد.
رئیس مرکز راهبردی ارتش با اظهار اینکه در سال 2005 وزیر امور خارجه آمریکا در سخنرانی های خود، خاورمیانه بزرگ را یادآور شد، گفت: تقسیم عراق و سوریه و ایران در چند بخش از مهمترین اهداف دشمن بود که با وحدت و همدلی تمام شیعیان و مسلمانان در دفاع از حرم حضرت زینب (س) این نقشه نیز محقق نگردید و داعش به عنوان یک ویروس در منطقه شکل گرفت.
پوردستان گفت: یک نظریه پرداز غربی به نام"هانتینتون" نظریه ای دارد که در آن به تقسیم بندی کشورها می پردازد، که برخی کشورها بر حسب گذشته خود برنامه ریزی می کنند و برخی ها بر حسب حال و آینده، که در پاسخ به اینکه آمریکا در کدام بخش برنامه ریزی می کند، اظهار دارد که آمریکا برنامه ریزی برای آینده کشورها تلاش می کند که جوان ایرانی یا پاکستانی در چند سال بعد چه طرز فکری داشته باشد و یا از چه وسایلی استفاده کنند.
فرمانده سابق نیروی زمینی ارتش ابراز داشت: نیروهای مسلح در ارتش و سپاه با رصد تمام فعالیت های که در منطقه و فرا منطقه در حال شکل گیری است و متناسب با تهدیدات و توان دشمن در توانمند ساختن خود تلاش می کنیم و کارشناسان استراتژیک و نظامی تمام تحرکات دشمن را تحلیل و بر حسب آن در مقابله با هرگونه تهدیداتی غافل نمی شوند.
وی در پایان تاکید کرد: هیچ وقت ما آغاز گر جنگ نخواهیم بود و تولید و توانمند سازی قدرت نظامی ما به عنوان بازدارندگی و دفاعی خواهد بود و به فضل الهی نیروهای مسلح هیچ گاه غافلگیر نخواهند شد.


ارسال نظرات