خبرهای داغ:
یادداشت؛

ترویج حجاب؛ مصداق جهاد و آبروی نظام

کار فرهنگی درباره حجاب باید دارای ویژگی ها و شاخص های خاصی باشد چون مقوله حجاب حساس است، نیازمند کار حساس و لطیف است.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۴۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، تجربه های گذشته در انجام کارهای تند و خشن درباره حجاب و نتیجه منفی و عکس آن ها پشتوانه ما برای کارهای فرهنگی تمیز در این زمینه است.

   البته شرایط کار برای حجاب و به نوعی مبارزه با بی حجابی و یا اصطلاحاً  بدحجابی واقعاً سخت است. چون از طرفی دیگر محرمات الهی همچون بی تدبیری مسئولان نسبت به مردم، مشکلات اجتماعی ناشی از بیکاری، اعتیاد، دروغ و غیبت نسبت به بدحجابی بیشتر در حال وقوع هستند و از طرف دیگر کار برای حجاب چون کاری اعتقادی است به این مسائل و چندین مسئله دیگر مربوط است. اما به نظر می رسد کار برای حجاب با وجود همه این سختی ها از مصادیق جهاد تبیین مورد تاکید  امام خامنه ای(مدظله العالی) است با ذکر این مطلب که مسئله حجاب به نوعی آبروی سیاسی نظام است و دشمنان بارها صراحتاً اعلام کرده اند که هر چادر در ایران به منزله پرچم جمهوری اسلامی است و ما با هدف قرار دادن هر چادر نظام را مورد هدف قرار می دهیم.

   مساله اینجاست که چگونه به مخاطب عمدتاً نوجوان و جوان که تحت تاثیر شبکه های ماهواره، فضای مجازی، اجتماعات بعضا غیرهمسو، دوستان و اطرافیان است آموزه های عمیق حجاب را تشریح، تبیین و تفهیم کنیم.

   معرفی حجاب و ثابت کردن حجاب به عنوان عملی عقلانی، عرفانی، عاطفی برای نسلی که سال ها حجاب را از طریق رسانه های مختلف خودی و غیرخودی، بی غرض یا باغرض برای او بد معرفی کرده اند کمی سخت شده است.

   سال ها در اخبار صدا و سیما و یا در فیلم های تلویزیونی حجاب اجباری چادر را در زنان مجرم دادگاهی، ملاقات با زندانیان، ورود به برخی مکان های انقلابی نشان داده ایم و یا در فیلم های تلویزیونی و سینمایی به جای آموزش معارف عمیق حجاب و  عمیق کردن تفکر نوجوان و جوان درباره حجاب دختران نوجوان را در مدرسه با حجاب اجباری و بیرون مدرسه با حالت رهایی از زندان حجاب نشان داده ایم. یعنی کار اشتباه در داخل تا دلتان بخواهد داشته ایم و از طرف دیگر دشمن هم که در انداختن تیر های بی عفتی و بی حیایی و دریدن پرده های حیا در میان جوانان و نوجوانان انصافا کم نگذاشته و به قول یکی از دوستان که به مزاح و شوخی می گفت حقوق این عناصر BBC و امثالهم واقعا حلال است چون شب و روز علیه ما در حال کار هستند و استراحت نمی شناسند. حالا بگذریم که پول شیطان که حلال و حرام ندارد همه اش آتش است.

   به هر حال غرب در حال معرفی زن به سبک خود است و به قول امام خامنه ای عزیز؛ "زن آن بخش زیبای آفرینش بشر است این بخش زیبا به طور طبیعی با اندکی در پرده بودن همراه است، این خاصیت این بخش زیبا و لطیف وجود انسانی است. این پرده را دریدن و آنچه را که باید با نظم و قانون پیگیری شود- آن نیاز غریزی انسان چه در زن و چه در مرد-  بی قانون و بی نظم در جامعه رواج دادن، بزرگترین خیانتی است که سیاست های غربی در درجه اول نسبت به زن و بعد به همه بشریت انجام دادند.

   زن در فرهنگ و دنیای غرب به ابتذال کشانده شد، تحقیر شد و به او اهانت شد."حال چگونه باید به جنگ این تفکر شیطانی رفت مساله این است که  شاید اختلاف نظر روی آن هست اما عمده راه کارهای مطرح شده دربرگیرنده راه های به دست گرفتن ذهن و فکر مخاطب و ایجاد انگیزه های اعتقادی و الهی در او می باشد. باز به بیانات رهبری معظم در این زمینه مراجعه می کنیم. " بهترین راه تامین حجاب هم همین است که با منطق برخورد شود، آن چیزی که در اساس لازم است و مهمتر از همه است این است که شما ذهن این دختر جوان، یا این زن را با اهمیت حجاب آشنا کنید، یعنی به او تفهیم کنید که از لحاظ شرعی و از لحاظ منطقی این است. در ذهن او استدلال صحیح را در مورد رعایت حجاب راسخ کنید، شما با تبلیغات کار کنید یعنی همان حربه ای که افراد مورد نظر شما برای سست کردن اعتقاد به حجاب به کار می برند شما هم به کار ببرید و از لحاظ اجتماعی هم به ترویج دیدگاه خودتان بپردازید."

   در چند سال گذشته فعالیت های خوبی در زمینه تبلیغ حجاب انجام گرفته که البته نسبت به فعالیت ها و حجم آتش دشمن خیلی کم است ولی در این زمینه نیازمند فعالیت های فرهنگی و تبلیغی جبهه ای و هم افزابا حضور همه یاران موثر در جبهه اسلام هستیم. فعالیت های به قول حضرت آقا  "جهادی" باید در این زمینه روز به روز گسترش یابد.

   طبیعتا این یادداشت مجال توضیح و تبیین روش های کار فرهنگی در خصوص حجاب را ندارد ولی وقتی که فرمانده با وجود این همه دستگاه های فرهنگی همچون وزارت فرهنگ و دستگاه های متولی فرهنگ کشور بازهم فرمان آتش به اختیار صادر کرده انجام تکلیفی بود در راستای اطاعت امر ولی. امید است با پیشرفت روز افزون جبهه انقلاب مشکلات به وجود آمده در این زمینه نیز حل گردد.

ساسان سلطانی

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها