اندر حکایات بی حجابی در شهر؛

بی حجابی؛ هجمه غربی/ فقط تماشاگریم

روزگاری بود که دیدن بدحجابی در کوچه و محل برای آن محل غیر طبیعی می نمود و مردم به چشم دیگری به آن شخص نگاه می کردند، ولی امروز وضعیت به گونه ای شده است که گویا بدحجابی مد رایج زمانه شده است و حجاب محصور ... .
کد خبر: ۸۹۸۲۸۴۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، وضعیت حجاب در تبریز به گونه ای شده است که اگر خانواده ای نه چندان متدین!!! برای مدت کوتاه از خیابانی مانند آبرسان برای خرید یا گذرگاه استفاده کند، چیزی جز رواج بی حیای و بی شرمی را تجربه نخواهد کرد.

دختران و زنان شهر من تبریز، چنان خود را می آرایند که بی حجابان کشورهای غیر اسلامی چنان نمی کنند. دل یک دغدغه مند زمانی بیشتر به درد می آید که مردان همین شهر که به غیرت و مردانگی  شهره هستند سینه سپر می کنند و ناموس بزک کرده شان را دوشا دوش خود در خیابان ها به نمایش می گذارند و انگار نه انگار که مرد هستند و خون غیرتی در رگ هایشان جاری است.

یاد حرف عالمی گرامی باد که می گفت: این گونه مردها سیب زمینی بیشتر نیستند. هرچند سیب زمینی نشاسته ای دارد و ایضا فایده ای ...

با مسافری از ارومیه هم کلام می شوم و نظرش را در مورد حجاب در تبریز می پرسم. برافروخته می شود و می گوید: «تبریز هم وضعیت بدی پیاده کرده است، 20 سال است که به این شهر رفت و آمد می کنم. زمانی بود که از گشتن در خیابان های این شهر لذت می بردم به حال شهروندان این شهر غبطه می خوردم که چقدر شهر مذهبی با مردمان متدینی دارند. همه به فکر تلاش و پیشرفت بدون حاشیه ها هستند. ولی چند سالی است که اهالی تبریز هم گرفتار حاشیه ها شده اند. بدحجابی بی داد می‌کند، اجناس داخل مغازه ها و ویترین ها تبلیغ فساد می کنند، اشرافی گری، چشم و هم چشمی در مهمانی ها و خانه های این شهر بدجور رسوخ کرده است و ...».

مقصر کیست؟

پای صحبت های یکی از مامورین گشت ارشاد می نشنیم و از علت بدحجابی در جامعه جویا می شویم. می گوید: در بروز وضعیت فعلی خیلی‌ها مقصرند و نقش دارند، امروز نه زمانه زور است که  زمینه را برای تاختن روشنفکران غرب‌گرا فراهم کنیم و نه زمان قدیم که جامعه روال خود را در دین و اعتقاد داشته باشد.

وی ادامه می دهد: وقتی با بانوی بدحجابی روبرو می شویم و به قصد ارشاد و امر به معروف و نهی از منکر به او می گوییم که لباسی که به تن داری مناسب انزار عمومی نیست خیلی راحت می گوید که از مغازه های همین شهر خریداری کرده است. و اگر بد است چرا اجازه فروش می دهند. وقتی فرهنگ بیگانه از طریق ماهواره پای ثابت زندگی شهروندان باشد دیگر نمی توان از رواج بدحجابی و فساد جلوگیری کرد. وقتی خیانت در زندگی از طریق سریال های فارسی زبان ماهواره ای مانند آمپول مسکن در چندین نوبت در بین خانواده ها تزریق می شود معلوم است که این پدیده به امری عادی در زندگی زوج ها بدل می شود.

به راستی مقصر این حد بی حیای برای دختران و ایضا پسران شهرمان کیست؟ چه شکافی  بین مادر چادری با دختر بدحجابش ایجاد شده است. مگر تربیت این فرزند را آن مادر به عهده نداشته؟ اما این کجا و آن کجا!!! پدیده ی بدحجابی را نمی توان تنها نشات گرفته از مسئله ای خاص دانست. نه مردم به تنهایی مقصرند و نه اینکه مسئولان و متولیان امر فرهنگ باید بیکار بنشینند. آنچه که مبرهن است اگر امروز برای مقابله با فرهنگ‌های غربی کاری نکینم فردا خیلی دیر خواهد بود، اگر متولیان فرهنگی به سوابق رجوع کنند درمی‌یابند که وِل کردن مقوله مبارزه با هجمه‌های غربی شرایط فعلی را به وجود آورده و همین تماشاگر بودن تبعات سنگین‌تری را درپی خواهد داشت.

 فرزانه اسدزاده

ارسال نظرات
پر بیننده ها