مدیرکل امور زنان و خانواده آموزش و پرورش گفت: هرچه دیوار برخی مدارس بلندتر شود باز هم منازل مجاور بر آن مشرف است و سقف زدن هم دانش‌آموزان را از آفتاب محروم می‌کند؛ بنابراین امکان ادامه طرح استتار مدارس دخترانه وجود ندارد.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۶۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۷

به گزاش سرویس دانش آموزی خبرگزاری بسیج، با بیان اینکه در وزارت آموزش و پرورش مجموعاً 5 زن در سمت‌های معاونت، مدیرکلی و ریاست مرکز فعالیت دارند، اظهار داشت: هیچ‌کدام از مدیران کل استان‌ها زن نیستند چون باور بر این است که مدیریت آموزش و پرورش یک استان کار بسیار سختی است و با توجه به شرایطی که برای مدیرکل شدن تعیین می‌شود زنانی که شرایط یا آمادگی پذیرش این مسئولیت را داشته باشند در نیروهای وزارت آموزش و پرورش کمتر وجود دارند.

وی افزود: در مجموع 750 منطقه آموزشی، هم اکنون 24 منطقه زن هستند، 12 زن به عنوان معاون مدیرکل استان فعالیت می‌کنند و 7 رئیس اداره آموزش و پرورش زن استثنایی در کشور فعالیت می‌کنند.

مینایی‌پور ادامه داد: حدود 480 هزار نفر از 900 هزار پرسنل آموزش و پرورش زن هستند و حدود 6 میلیون و 400 هزار نفر از دانش‌‌آموزان سیستم آموزشی کشور را دختران تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی تبعیض جنسیتی در آموزش و پرورش دیده می‌شود، گفت: یکی از اهداف دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش ارتقای شایستگی‌های زنان برای حضور در مشاغل مدیریتی وزارتخانه است و برای دستیابی به این هدف بنا داریم سال آینده طرحی را برای افزایش میزان شایستگی‌ و مهارت‌های مدیریتی اجرا کنیم.

وی اضافه کرد: در این طرح زنان توانمند هر استان شناسایی می‌شوند و آنهایی که قابلیت پذیرش مناصب مدیریتی دارند آموزش‌های ویژه‌ای خواهند دید و توانمندی علمی و حرفه‌ای آنها افزوده خواهد شد.

مینایی‌پور با بیان اینکه یکی دیگر از اهداف این دفتر، آموزش مهارت‌های زندگی به دختران دانش‌آموز خصوصاً در مناطق محروم است، تصریح کرد: آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان، تداوم توزیع بسته‌های بهداشتی بین دانش‌آموزان دختر مناطق محروم و آموزش مهارت‌های افزایش کیفیت و دوام زندگی از جمله این برنامه‌هاست.

مدیرکل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش و پرورش با اشاره به طرح محرم سازی و استتار مدارس خاطر نشان کرد:‌ طرحی که در آن دیوار مدارس دخترانه را برای راحت بودن دانش‌آموزان بلندتر می‌کنند برای افزایش تحرک و شادابی دانش‌آموزان دختر مفید بود ولی به علت پاره‌ای از مشکلات ادامه پیدا نکرد.

مینایی‌پور ادامه داد: در برخی از مدارس هرچه دیوارها بلندتر بشود باز هم منازل مجاور بر آن مشرف است و باید سقف زده شود و سقف زدن، دانش‌آموزان را از آفتاب محروم می‌کند، بنابراین امکان ادامه این طرح نیست. 

وی با اشاره به طرح حامیان مالی مدارس دخترانه افزود: تلاش داریم با کمک سازمان‌‌ها برای مدارس شبانه‌روزی دختران خصوصاً در مناطق محروم حامی مالی پیدا کنیم.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات