خبرهای داغ:
«آماده سازی استوری بُرد» عنوان اثری است از نانسی بیمن با ترجمه‌ ناصر گل‌محمدی در ۲۳ سرفصل راهی بازار کتاب شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۹۱
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، «خلق اندیشه و شخصیت‌ها»، «تفاوت استوری بُردهای انیمیشن و سینمای زنده»، «آغاز طراحی شخصیت»، «صحنه‌پردازی مقدماتی»، «خلق سکانس‌های داستانی» و... برخی از سرفصل‌های این کتاب‌اند.

در سابقه فعالیت‌های حرفه‌ای نانسی بیمن نویسنده این اثر عنوان‌هایی مانند کارگردان، طراح شخصیت، معلم و انیماتور به چشم می‌خورد و او مدتی نیز با کمپانی والت دیزنی همکاری داشته است.

مترجم این اثر در مقدمه‌ی کتاب آورده است: «این کتاب از معدود منابع حوزه‌ انیمیشن است که جایگاه ارزشمند پیش تولید و مراحل مختلفی را که در این فرایند رخ می‌نماید، به شکل عمیق و دقیق مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد. مرحله‌ای که توجه به آن، هر فیلم انیمیشن را موفق می‌کند. البته به دلیل عدم آگاهی به مراحل تولید و زوایای آن در تولیدات داخلی مورد غفلت قرار گرفته است.»

گل‌محمدی دارای دکترای هنر در مطالعات عالی در انیمیشن از دانشگاه ناتینگهام ترنت انگلستان است و ریاست دانشکده تلویزیون و هنرهای دیجیتال، استادیاری دانشگاه، داوری تعداد زیادی از جشنواره‌های هنری داخلی و شرکت در همایش‌های تخصصی بین‌المللی و ارایه مقاله در کنار تالیف آثار متعدد از جمله مسئولیت‌ها و فعالیت‌های تخصصی وی در این حوزه به شمار می رود.

این کتاب در ۳۵۶ صفحه رنگی، با قیمت ۴۵‌هزار تومان و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قابل خریداری است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها