خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس گفت: امام جماعت مسجد به گونه‌ای عمل کند که امر به معروف و نهی از منکر در محله زنده شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۸۹۷
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

سلیمان مهدوی در جلسه تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر مساجد شهرستان بوانات و در میان ائمه جماعات مساجد این شهرستان با اشاره به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در مورد امر به معروف و نهی از منکر اظهار داشت: طبق قانون شوراهای امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام ادارات و مساجد راه‌اندازی شود و به فعالیت بپردازد. 

وی گفت: علاوه بر قانونی که در سال‌های اخیر توسط مجلس شورای اسلامی تهیه و تدوین شده است، دین مبین اسلام نیز امر به معروف و نهی از منکر را یک فریضه واجب قرار داده و آن را طبق گفته امام باقر(ع) تقام‌الفرائض کرده است، به این معنی که تمام فریضه‌های دیگر بر پایه امر به معروف و نهی از منکر استوار می‌شوند و در صورتی که این واجب ترک شود دیگر اعمال نیک هم بی‌اثر است. 

مهدوی افزود: مسجد مانند یک سنگر می‌ماند و این گفته امام خمینی(ره) که مسجد سنگر است برای ما حاوی چند نکته اساسی است. هر سنگری نیاز به یک رهبر دارد، ما طبق فرموده امام و رهبری، رهبر و محور مسجد را امام جماعت مسجد می‌دانیم.  

وی بیان کرد: به همین علت و برابر دستورالعمل تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر رئیس شورای مسجد را عالم‌ترین فرد نسبت به دین در میان متولیان مسجد یعنی امام جماعت انتخاب کرده است و سپس ایشان اعضاء دیگر شورا را معرفی خواهند کرد. 

مهدوی عنوان کرد: البته برابر همین قانون فرمانده پایگاه مقامت بسیج مسجد نیز یکی از اعضای شورای امر به معروف و نهی از منکر مسجد است. 

وی افزود: موفقیت این سنگر نیز بستگی به عملکرد رهبر آن دارد. امام جماعت مسجد باید به گونه‌ای عمل کند که امر به معروف و نهی از منکر در محله زنده شود.

وی بیان کرد: مقدمه امر به معروف و نهی از منکر بصیرت است، شما باید ابتدا مردم را بصیر کنید، انواع معروفات و منکرات را به مردم بشناسانید، معروفات و منکرات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یعنی اینطور نباشد که امام جماعت مسجد فقط بیاید یک نماز بخواند و برود. پس نخستین گام تشکیل شورای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد این است که مردم را نسبت به حلال و حرام خدا بیدار کنیم و به آنها بصیرت بدهیم. 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس بیان کرد:  بزرگترین ظلمی که بعد از انقلاب به امر به معروف و نهی از منکر شد و علت عقب‌افتادگی ما هم در این سال‌ها در مورد این فریضه همین است، این بود که امر به معروف و نهی از منکر را به چهار ناهنجاری خلاصه کردیم و جایگاه و شان این واجب الهی را تنزل دادیم، پس باید مردم را نسبت به این واجب الهی بیدار کنیم که این امر تنها با بصیرت‌افزایی و بیداری مردم نسبت به حلال و حرام خدا در همه ابعاد زندگی حاصل می‌شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها