خبرهای داغ:
معاون فرهنگی بنیاد شهید استان فارس با اشاره به نگارش کتاب مرد راه توسط اکبر صحرایی، نویسنده دفاع مقدس استان فارس گفت: این کتاب که براساس زندگی شهید عبدالله اسکندری نوشته شده، در شیراز رونمایی می‌شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۰۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۵

علی محمدی با اشاره به اینکه رونمایی از مقبره شهید اسکندری به صورت قطعی در دهه فجر انجام می‌شود، اظهار داشت: یکی از آثار فاخری که به این شهید بزرگوار پرداخته، کتاب مرد راه اثر اکبر صحرایی است که در صورت فراهم بودن شرایط در فاصله 22 بهمن ماه تا 21 اسفندماه در شیراز رونمایی می‌شود. 

وی با بیان اینکه این کتاب به 500 صفحه رسیده است، گفت: این اثر فاخر در قالب رمان به معرفی شهید اسکندری از ابتدای کودکی تا زمان شهادت پرداخته است. 

اکبر صحرایی نویسنده این اثر نیز در گفت‌وگو با تسنیم درباره این کتاب افزود: با توجه به اینکه شهید اسکندری نقش پررنگی در قبل از انقلاب و دفاع مقدس داشته است، شهید اسکندری در اغلب عملیات‌های زمان جنگ شرکت داشته و 15 بار مجروح شده است، همین امر سبب طولانی شدن کتاب شده است. 

وی با بیان اینکه این شهید بعد از دفاع مقدس نیز نقش فعالی در جامعه داشته است، بیان کرد:پرداختن به همه زوایایی زندگی وی سبب شده که حجم کتاب به 500 صفحه برسد. 

صحرایی با بیان اینکه در حال حاضر کار برای رونمایی آماده است، گفت: قول اولیه برای رونمایی کتاب توسط بنیاد شهید استان فارس داده شده است و با توجه به حجم کتاب می‌توان آن را کتاب تاریخ انقلاب اسلامی یا دفاع مقدس هم لحاظ کرد. 

این نویسنده دفاع مقدس استان فارس با بیان اینکه احتمال دارد که کتاب به جلد دوم برسد، عنوان کرد: شهید اسکندری مدت 2 ماه در سوریه بوده که برای این بخش از زندگی وی 40 ساعت مصاحبه با همرزمان و دوستان شهید انجام شده و امکان دارد این بخش از کتاب جداگانه منتشر شود. 

صحرایی با بیان اینکه در صورت این امر روایت جلد دوم متفاوت از جلد اول می‌شود، بیان کرد: تا اینجای کتاب با روایت اول شخص شهید انجام شده اما قسمت سوریه ممکن است با روایت دوستان شهید نوشته شود. 

ارسال نظرات
پر بیننده ها