خبرهای داغ:
امام جمعه موقت شیراز گفت: در دهه فجر باید نقش حضور مردم و فداکاری‌های آنها در پیروزی انقلاب اسلامی برجسته شود.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۱۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۵

حجت‌الاسلام محمدحسن مرادی در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه در دهه فجر باید نقش حضور مردم و فداکاری‌های آنها در پیروزی انقلاب اسلامی و دوام این انقلاب برجسته شود، اظهار داشت: نقش مساجد در پیروزی انقلاب اسلامی بسیار پررنگ بوده است و شورای شهر باید با مصوبات خود نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی، مذهبی و دینی را تقویت کند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر چشم و گوش همه بازتر می‌شود تا ببینند دستاورد انقلاب اسلامی چه بوده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دشمن در پی القا ناکارآمدی نظام جمهوری اسلامی است بنابراین باید دستاورده‌های این انقلاب برای همه مردم به ویژه جوانان و نسل جدید به خوبی تبیین و تشریح شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه سه کانون یوم‌الله، حزب‌الله و روح‌الله سبب پیروزی انقلاب اسلامی شد و همین سه کانون باید به خوبی برای مردم تبیین و تشریح شود، عنوان کرد: یوم‌الله روزی است که خدا به کمک مردم می‌آید و اراده و خواست مردم را پیروز می‌کند که دهه فجر مصداق بارز یوم‌الله است.

وی با بیان اینکه ما سه نوع انقلاب با سیر نزولی، سیر حلزونی و سیر صعودی در جهان داریم، افزود: انقلاب کبیر فرانسه، انقلاب اکتبر روسیه و انقلاب الجزایر انقلاب‌هایی هستند که سیر نزولی داشته‌اند اما انقلاب اسلامی ایران از آنجا که بر پایه مکتب، وحدت و رهبر بوده تنها انقلابی در جهان است که سیر صعودی و رو به پیشرفت داشته است.

حجت‌الاسلام مرادی با بیان اینکه استقلال و عزت یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی ایران است، گفت: پیش از انقلاب اسلامی 80 هزار مستشار خارجی و 5200 اسرائیلی در مملکت ما بود و به حدی وابستگی سیاسی و نظامی به خارج از کشور داشتیم که نیروی هوایی حق تعویض یک قطعه از هواپیماهای جنگی را نداشت و نفت ما نیز در اختیار یک آمریکایی بود.

وی با بیان اینکه پیش از انقلاب اسلامی در برخی روستاهای کشور آب آشامیدنی هم وجود نداشت اما به برکت انقلاب اسلامی در همین روستاها بهترین امکانات وجود دارد، افزود: در حوزه بهداشت و درمان پیش از انقلاب برای هر 35 هزار نفر یک پزشک وجود داشت اما الان برای هر 520 نفر یک پزشک وجود دارد و حتی کشور ایران پزشک به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها