فرماندار بیجار اعلام کرد:

افتتاح ۴۴ پروژه همزمان با دهه فجر در شهرستان بیجار

فرماندار بیجار در جمع اصحاب رسانه بیجار از افتتاح ۴۴ پروژه در بخش‌های مختلف با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر در شهرستان بیجار خبر داد.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۴۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، با تبریک سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ به رهبری امام خمینی (ره) معجزه قرن بود.

وی با اشاره به دستاورد‌های انقلاب اسلامی در سی و نه سال گذشته افزود: دشمنان و مستکبران با توطئه‌های مختلف در طی چند سال از پیروزی انقلاب اصل نظام را هدف گرفته اند.

فرماندار بیجار گفت: جشن‌های پیروزی انقلاب اسلامی شکرانه وجود این نظام است که مردم، ولی نعمت آن هستند.

زندیه در ادامه از افتتاح ۴۴ پروژه در بخش‌های مختلف با اعتبای بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال همزمان با دهه فجر خبر داد.

وی تصریح کرد:۳۷ واحد مسکن روستایی با تسهیلات هر واحد ۱۸ میلیون تومان از طرح‌های است که در دهه فجر اففتاح می‌شود.

رئیس ستاد دهه فجر شهرستان بیجار همچنین از افتتاح ۱۸ واحد مسکن بهزیستی تک معلولیتی و دو معلولیتی توسط اداره بهزیستی که آغاز آن در سال ۹۵ آغاز شده بود خبر داد و اظهار داشت: هزینه ساخت این واحد‌ها بالغ بر ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است که از محل تسهیلات ۴ درصدی، کمک بلاعوض سازمان‌های بهزیتی و بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان تامین گردیده است.

زندیه تصریح کرد:گاز رسانی به روستا‌های قیطاس، جعفرآباد، سلطان آباد با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد تومان و همچنین گاز رسانی به ۹ واحد صنعتی از دیگر پروژه‌های در دهه مبارک فجر است.

وی ادامه داد: در دهه مبارک فجر امسال ۲۶ طرح کشاورزی سرمایه‌ای با اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال که شامل آبیاری تحت فشار و عملیات برق رسانی است افتتاح می‌شود.

فرماندار بیجار از افتتاح پروژه کنار گذر جنوبی شهر بیجار خبر داد و بیان داشت با افتتاح این پروژه از ورود ماشین‌های سنگین که موجب بروز مکشلاتی برای شهر شده بود جلوگیری می‌شود.

افزایش اعتبارات شهرستان بیجار در سال ۹۶

زندیه در قسمت دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جانمایی برخی پروژه‌ها مانند ۸۴ واحدی تخت که بدون مطالعه اقدام به ساخت آن کرده اند موجب بروز مشکلات بزرگی برای شهرستان بیجار شده است.

وی تصریح کرد: هنرستان کشاورزی، آمفی تئاتر شهربازی، بیمارستان تامین اجتماعی با توجه به صرف هزینه‌های زیاد به علت جانمایی غلط در دوره‌های قبل متاسفانه هیچ کارآیی نداتشه است.

فرماندار بیجار تاکید کرد: با توجه صرف هزینه‌های زیاد و استفاده از امکانات شهرستان این پروژه‌ها بلا استفاده مانده و جا دارد علیه افرادی که بدون مطالعه کارشناسی اقدام به ساخت این پروژه‌ها کرده اند اقامه دعوا نمود.

زندیه با بیان اینکه کل اعتبارات سال ۹۵ شهرستان بیجار ۵ میلیارد تومان بود از رشد قابل چشمگیر اعتبارات شهرستان بیجار در سال ۹۶ خبر داد.

وی افزود: تا کنون ۳۰ درصد اعتبارات قریب به ۲ میلیارد تومان و همچنین از ماده ۱۸۰ یا همان توازن منطقه‌ای ۴۲ میلیارد تومان محقق شده است.

این مقام مسئول از ۴۲۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۸۲۶ میلیون تومان در طرح اشتغال فراگیر خبر داد وگفت: تا کنون ۴۲۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۳۱ میلیارد و ۸۲۶ میلیون تومان با اشتغالزایی ۷۳۶ نفر ارائه شده است که سهم بخش کشاورزی ۲۸۱ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۶ میلیارد و ۱۴ طرح با اعتبار ۸۴۵ میلیارد در بخش خدمات ارائه شده است.

وی افزود: از ۴۲۱ طرح ۳۲۵ طرح به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات معرفی شده اند.

زندیه اطهار داشت ۱۳ طرح بالای ۲۵۰ میلیون تومان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد ونهصد میلیون تومان با جهت بررسی به کمیته استانی ارجاع داده شده است.

این مسئول از جانمایی واحد ۸۰۰ هزار تنی فولاد در هفته آینده در شهرستان بیجار خبر داد.

انتهای پیام/7727
ارسال نظرات