رئیس شورای اداری سوادکوه خاطر‌نشان کرد: کک‌سازی با مانع جدی محیط‌زیست روبرو بود که ارزیابی مجدد زیست‌محیطی آن به کشور ارسال‌ شد.
کد خبر: ۸۹۸۲۹۹۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، عبدالجواد توحیدی‌مقدم در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه اخذ‌ مجوز طرح‌های مختلف برای شهرستان سوادکوه به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی، متفاوت از مناطق دیگر است، گفت: نظرات کارشناسان منابع‌ طبیعی و محیط‌زیست همواره باید مورد توجه‌باشد.

وی، افزود: امسال چهار جلسه ملی برای البرز‌ مرکزی انجام‌ شد و برای تونل گلیران مشکل‌ خاصی وجود‌ ندارد و معدن کنیج‌کلا از مسیر کری‌کلا با پیشرفت 200 متر روبرو است و مشکل محیط‌زیست و منابع‌ طبیعی برای معدن کرد‌آباد همچنان وجود‌ دارد و البرز‌ مرکزی به تعدادی از سؤالات آنان پاسخ‌داد و هشت سؤال محیط‌زیست و منابع‌ طبیعی بدون پاسخ باقی‌ ماند که در دستور‌ کار البرز‌ مرکزی قرار‌ دارد.

رئیس شورای اداری سوادکوه خاطر‌نشان کرد: کک‌سازی با مانع جدی محیط‌زیست روبرو بود که ارزیابی مجدد زیست‌محیطی آن به کشور ارسال‌ شد.

این مسؤول با بیان اینکه چهاربانده‌شدن محور سوادکوه باعث رونق شهرستان سوادکوه است و بازگشایی مسیر و رفع اشکالات آن در‌ آینده در دستور‌ کار ما قرار‌ دارد و هزینه‌های زیادی برای محور‎ سوادکوه انجام‌ شد و از مردم برای همکاری در این طرح سپاسگزاری می‌کنم و تلاش خوبی انجام‌ شد و دولت هم تافته جدا‌بافته از مردم نیست و همه از یک خانواده هستیم، اظهار‌ کرد: تأکید ما آن است تا عید، گلوگاه‎های ترافیکی محور سوادکوه بازگشایی‌شود و شرایط لازم برای افتتاح تونل دو، وجود‌ ندارد و برنامه‌ریزی فنی برای «لق‌گیری» حاشیه محور‌ سوادکوه برای جلوگیری از رانش و ریزش در دستور‌کار اداره راه قرار‌ دارد.

توحیدی‌مقدم از افزایش جمعیت شهرستان سوادکوه در سرشماری سال 1395 نسبت به سر‌شماری سال 1390 خبر‌ داد و با بیان اینکه جمعیت 40 هزار نفری سال 1390 به 44 هزار‌ نفر افزایش یافت که شاهد رشد 10 درصدی آن هستیم، اظهار‌ کرد: بودجه امسال شهرستان سوادکوه به 31 میلیارد‌تومان افزایش یافت و تخصیص بودجه سال‌ گذشته کمتر از 40 درصد‌ بود و برای راه سوادکوه غیر از چهاربانده‌شدن محور سوادکوه، 8 میلیارد تومان بودجه قرار‌ گرفت.

وی به نتایج برگزاری همایش توسعه شهرستان سوادکوه اشاره‌کرد و با اشاره به اینکه در گردشگری سوادکوه در ابتدای ورودم دارای بودجه 200 میلیون‌تومانی‌بود و در سال بعدی با بودجه 400 میلیون‌ تومانی و امسال به بودجه یک‌ میلیارد‌ تومانی رسید، افزود: در سال‌های آینده اعتبارات مناسب‌تری به بخش گردشگری سوادکوه اختصاص پیدا می‌کند و شاهد تحول اساسی در پارک جوارم هستیم و طرح‌های گردشگری محوری سوادکوه هم دارای تحول قابل‌ توجه هستند.

فرماندار‌ سوادکوه به فرهنگ‌سازی و بستر‌سازی لازم برای تفکیک‌ زباله اشاره کرد و با بیان اینکه راه‌اندازی متمرکز کارخانه کمپوست در دستور‌ کار استانی قرار‌ دارد، افزود: بهداشتی‌کردن محل زباله، جدا‌سازی زباله، فرهنگ‌سازی تفکیک زباله و توجه به زیر‌ساخت‌ها در دستور‌ کار ما در موضوع زباله و نیز مدیریت‌ پسماند قرار‌ دارد.

این مسؤول در پاسخ به سؤال خبرگزاری فارس درباره خدمات‌دهی ملی اداره راه در گردنه گدوک با تجهیزات و ماشین‌آلات شهرستانی و مشکلات موجود برای خدمات‌دهی به روستا‌ها و مناطق دور‌دست شهرستان سوادکوه، گفت: تجهیزات و نیروی انسانی شهرستان سوادکوه با توجه به جمعیت این شهرستان و مقایسه با شهرستان‌های دیگر استان به دلیل خدمت‌رسانی در گردنه گدوک و تأکید بر عدم مسدود‌‎بودن محور سوادکوه، بیشتر است و تجهیزات و ماشین‌های دهیاری‌ها و شهرداری‌ها باید تقویت‌ شوند و تجمیع تجهیزات در روستا‌های محوری برای خدمات‌رسانی سایر مناطق مورد توجه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها