مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی در آیین افتتاح سومین جشنواره استانی فیلم فجر در تبریز، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، گفت: انقلاب دستاوردهای زیادی برای کشور ما به ارمغان آورد و علیرغم اینکه در دنیا تنها و تحت محاصره بودیم، توانستیم در همه عرصه ها به رشد و توسعه دست یابیم و در حوزه فرهنگ و هنر هم توانستیم از لحاظ فنی و ایده پردازی پله‌های ترقی را به سرعت طی کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۳۰۲۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان، محمد محمدپور اظهار کرد: ما دیگر نمی خواهیم به گذشته برگردیم و شعار شهر اولین ها را سر بدهیم چراکه هنر امروز تبریز چیزی از گذشته کم ندارد.

وی افزود: در استان به همت هنرمندان شاهد قدم های ارزنده ‌ای بوده‌ایم؛ از جمله در سینما، با توجه به برنامه ریزی‌ها و با همت کنش گران این عرصه شاهد موفقییت های بزرگی هستیم و سینمای تبریز طی سال های اخیر در سطح ملی و جهانی حرف های زیادی برای گفتن داشته است.

محمدپور اذعان کرد: در حوزه سینما دوره های غفلت داشتیم و از بسیاری از استعدادها و توانایی های هنرمندان خود غافل شده و فرصت‌ها را از کف داده ایم ولی امروز شاهد آن هستیم که در حوزه های مختلف سینمایی اتفاقات خوبی رقم می خورد و شکل گیری انجمن‌های مختلف در حوزه سینما از جمله انیمیشن، خانه مستند، انجمن سینمای جوان، انجمن سینماگران و عضوگیری های این انجمن ها در این حوزه نشان دهنده‌ی این امر هستند.

وی گفت: سالن های سینما در تبریز تا به امروز در شأن مردم نبوده است و اشتیاق مردم تبریز بیش از این هاست و در این حوزه نیز نمونه های بسیاری از بهسازی و ساماندهی سالن های سینما را شاهد هستیم و همچنین اتفاق ارزنده‌ای را در استان شاهد خواهیم بود و آن افتتاح   ٧ سالن سینما در مجتمع ستاره باران است و امیدوارم این روند در فضاهای تجاری و رفاهی ادامه پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از برگزاری دومین جشنواره فیلم تبریز در سال آینده خبر داد و گفت: امیدواریم این جشنواره در آینده ای نزدیک در زمره معتبرترین جشنواره های جهان قرار گرفته و برندی برای تبریز باشد.

محمدپور برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر در استان های مختلف کشور از جمله تبریز را به فال نیک گرفت و ابراز امیدواری کرد: امیدواریم در سال های آینده شاهد برگزاری هر چه با شکوه تر این جشنواره باشیم.

وی گفت: همدلی و همکاری سینماگران تبریز و استان در برگزاری هر چه بهتر این جشنواره مثال زدنی است و  انگیزه ما را در مدیریت بیشتر و وظایف ما را سنگین تر می کند.

محمدپور تأکید کرد: همانطور که پیشتر نیز همواره تأکید داشته ام، انتظار داریم که برگزاری این جشنواره ها فقط برای اهالی سینما نباشد و توجه مخاطب عمومی را نیز به خود جلب کند.

 اکران فیلم های جشنواره فجر تبریز از شنبه ١٤ بهن ماه در دوسانس ١٦:٣٠ و ١٩ در سینما ناجی و سینما فلسطین  برگزار خواهد شد.

 امسال تبریز میزبان ١٣ فیلم از بخش سودای سیمرغ  و ٥ فیلم از بخش فجر پروانه ها می باشد

ارسال نظرات