فرمانده سپاه رودبار به تشریح برنامه‌های کمیته بسیج ستاد دهه فجر این شهرستان پرداخت.
کد خبر: ۸۹۸۳۰۶۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از رودبار، سرهنگ جاوید فلاح ضمن تبریک دهه مبارک فجر و تقارن این ایام با سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار کرد: دهه فجر امسال با شعار «سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار همه جانبه و اقتصاد مقاومتی» آغاز می‌شود.

وی بابیان اینکه اتکا به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی سبب موفقیت و سربلندی ملت و نظام اسلامی می‌شود، گفت: با سرلوحه قرار دادن «اقتصاد مقاومتی» و استفاده از نعمات و برکات الهی می‌توانیم بدون نگاه به بیرون، کشور را اداره کنیم.

* برگزاری یادواره شهدای زن شهرستان رودبار با محوریت اولین شهید انقلاب اسلامی گیلان

فرمانده سپاه ناحیه رودبار در ادامه به تشریح برنامه‌های کمیته بسیج ستاد دهه فجر شهرستان پرداخت و بابیان اینکه نماز جمعه رکن اصلی نظام اسلامی است، گفت: دیدار با ائمه جمعه شهرستان که طلایِ داران اقامه نماز در شهرستان هستند، از اولین و مهم‌ترین برنامه‌های در این ایام است.

سرهنگ فلاح بابیان اینکه اولین شهیده انقلاب اسلامی در گیلان از رودبار است، به برگزاری یادواره شهدای زن با محوریت شهید فرحناز معصومی اولین شهیده انقلاب اسلامی در گیلان اشاره و اذعان کرد: یادواره شهدای زن در شهرک 31 خرداد لوشان برگزار می‌شود.

به گفته وی، برگزاری محافل قرآنی، نشست‌های روشنگری با موضوعات مختلف و همچنین نشست‌های بصیرت افزایی و تنویر افکار عمومی نسبت به خدمات انقلاب اسلامی از دیگر برنامه‌های کمیته بسیج دهه فجر است.

* دهه مبارک فجر امسال رنگ و بوی فاطمی دارد

فرمانده سپاه ناحیه رودبار از اجتماع جوانه‌های انقلاب اسلامی و فرزندان روح‌الله در این شهرستان خبر داد و با اشاره به تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه، اظهار کرد: دهه مبارک فجر امسال رنگ و بوی فاطمی دارد.

فلاح از افتتاح پایگاه ویژه حوزه رزمی گردان اول امام حسین (ع) شهرستان رودبار در دهه فجر خبر داد و اضافه کرد: ایجاد روحیه رزمی و جهادی در بین جوانان از مهم‌ترین اهداف ماست.

وی اضافه کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، ایجاد کارگاه‌های آموزشی با موضوعات مختلف ازجمله ویژه زوجین جوان، سبک زندگی اسلامی و آسیب‌ها و فرصت‌های دوره نوجوانی و همچنین نهادینه کردن مهارت‌های سبک زندگی از دیگر برنامه‌های محوری دهه مبارک فجر است.

* بهره‌برداری سه باب مسکن محرومین در دهه مبارک فجر

فرمانده سپاه شهرستان رودبار از برگزاری چندین یادواره شهدای شاخص در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: در کنار برگزاری یادواره شهدای زن، دو یادواره شهدا دانش‌آموزی منطقه عمار لو و یادواره شهدای مدافع حرم در شهرستان برگزار می‌شود.

فلاح از بهره‌برداری سه باب مسکن محرومین در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: هم‌زمان با گرامیداشت دهه مبارک فجر کلید ساب مسکن به محرومین شهرستان داده خواهد شد که این منازل با کمک کمیته حضرت امام (ره) در شهرستان، ساخته‌شده است.

به گفته وی، اعزام دانش آموزان به راهیان نور مناطق عملیاتی کشور در قالب 9 اتوبوس، از مهم‌ترین برنامه‌های دهه مبارک فجر است.

* تعامل نهادها و دستگاه‌ها منجر به گره‌گشایی مشکلات مردم می‌شود

فرمانده سپاه شهرستان رودبار با اشاره به اهمیت آشنایی جوانان و نوجوان به‌ویژه دانش آموزان با حوزه علمیه، از دیدار دانش آموزان دختر با حوزه علمیه خواهران رودبار خبر داد و اضافه کرد: در این دیدار دانش آموزان دختر با اساتید و طلاب حوزه علمیه خواهران رودبار آشنا می‌شوند.

سرهنگ فلاح به اقدامات صورت گرفته از سوی قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی کشور در دهستان درفک شهرستان رودبار اشاره و اذعان کرد: افتتاح پروژه آب‌رسانی روستای لیاول سفلی که ثمره همکاری اداره آبفای روستایی شهرستان و برادران سپاه و بسیج قرارگاه پیشرفت، عمران و آبادانی کشور است، در دهه فجر انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: هرگاه سازمان‌ها و نهادها با همدلی و تعامل درصدد رفع مشکلات و انجام کارها باشند، بسیاری گره‌ها گشوده می‌شود.

* برگزاری همایش تشریح نقش امامین انقلاب در پیروزی و دوام و قوام انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه رودبار از برگزاری همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی در لوشان خبر داد و اضافه کرد: این همایش با حضور خانواده‌ها از شهدای گمنام شهر لوشان تا امامزاده حمزه (ع) برگزار می‌شود.

فلاح یادآور شد: همایش تشریح نقش امامین انقلاب در پیروزی و دوام و قوام انقلاب اسلامی با حضور رئیس انجمن ژئوپولوتیک گیلان در شهرستان رودبار برگزار می‌شود.

به گفته وی، برپایی نمایشگاه عکس در میعادگاه نماز جمعه، برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان، دیدار با خانواده‌های مدافعان حرم، نشست شبی با خاطرات انقلاب، طرح ارشاد محله محور عفاف و حجاب، برگزاری محافل ادعیه، برگزاری اردوی جهادی و ... ازجمله برنامه‌های کمیته بسیج ستاد دهه فجر شهرستان رودبار است.

* منظور از جشن پیروزی انقلاب اسلامی، «پایکوبی جاهلانه»، «شادی بدون تفکر» نیست

فرمانده سپاه رودبار با تأکید بر تبیین ارزش‌های انقلاب به نسل جوان، اظهار کرد: راه را گم نکنیم.

فلاح تصریح کرد: منظور از جشن پیروزی انقلاب اسلامی، «پایکوبی جاهلانه»، «شادی بدون تفکر» نیست، بلکه باید بدانیم برای چه انقلاب کردیم؟ و در این راستا نقاط قوت را تقویت نموده و نقاط ضعف را بپوشانیم.

وی بابیان اینکه باید فاصله بین مردم و مسئولین کمتر شود، گفت: باید تلاش کنیم که ضمن پوشش ضعف‌ها و خلاء‌ها، روحیه امید و نشاط را در جامعه ایجاد کنیم.

* خبرنگاران شهرستان، افسران جنگ نرم هستند و در همه جهات حضوری فعال دارند

فرمانده سپاه رودبار با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های جوانان در بخش‌های مختلف، تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکتی به‌سوی کمال است نه بازگشت به عقب.

فلاح یادآور شد: حضور مسئولین در بین مردم باید همراه با عمل باشد و نه‌فقط حد شعار؛ مردم ما انتظارات نابجایی از مسئولین ندارند، خواسته‌های مردم معقولانه و قابل‌حل است.

وی در خاتمه ضمن تقدیر از تلاش‌های اصحاب رسانه شهرستان، اظهار کرد: خبرنگاران شهرستان، افسران جنگ نرم هستند و در همه جهات حضوری فعال دارند.

ارسال نظرات