همزمان با آغاز هه فجر صورت گرفت :
همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در ویژه برنامه "در کوی نیکنامان " با هدف تجلیل از مقام شامخ خانواده های شهدا منطقه 8 و زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهیدان اسلام ، از خانواده شهید داوود گلشن دوست تجلیل شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۱۵۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی مدیریت مراکز فرهنگی هنری منطقه8 و فرهنگسرای گلستان؛ در ویژه برنامه این هفته "در کوی نیکنامان" حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با بیان اینکه انقلاب و پیروزی آن ثمره خون ها و مقاومت هایی بود که سبب شکوفا شدن اسلام، پیروزی بر کفر جهانی و ایجاد رفاه و آسایش برای ملت عزیزمان بود،گفت: امسال در اتفاقی تفکر برانگیز دهه فجر با دهه فاطمیه تقارن پیدا کرده است که برای اهل تفکر این اتفاق حقیقتا جای تأمل دارد.
وی با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر اعتراض داشتند و ناراحت بودند و همین باعث شد که با ایشان برخورد شد و به بدترین وضعیت کتک زدند و ایشان آسیب دیدند، افزود:یکی از مهمترین دلایل اعتراض حضرت زهرا(س) راه طاغوت بود، زیرا کار طاغوت در جامعه بالا گرفت، راه ولایت بسته شد و حضرت زهرا(س) می دانستند با اعتراضشان حداقل می‌توانند به مردم آگاهی بدهند.
این کارشناس مذهبی با تأکید بر اینکه ممکن است تشخیص طاغوت برای مردم عادی سخت باشد و مهمترین نکته این است که طاغوت خلیفه شرعی و قانونی را کنار می زند، اظهار داشت: طاغوت جریانی است که به قانون احترام نمی‌گذارد و در حقیقت از ولایت فاصله می گیرد به همین دلیل زمان زندگی ائمه ما ظالم‌ترین افراد حکومت می‌کردند و هر کدام هم به نحوی دست به شهادت امامان می زدند چون می دانستند امامان معصوم براساس قانون خداوند رهبری می کنند.
حجت الاسلام والمسلمین وحیدی با اشاره به اینکه دومین دلیل اعتراض حضرت زهرا (س) حق کشی و پایمال کردن حق حضرت علی (ع) بود، تصریح کرد: کسانی که به جای امیرالمؤمنین علی (ع) نشستند طاغوتیانی بودند که حق را زیر پا گذاشتند، به جای علی(ع) که لایق ترین شخص به ولایت بود نشستند این در حالی است که اگر کسی بهتر از ما در یک منصب بود و ما به جای او نشستیم این عین طاغوت است و با ولایت سازگار نیست.
وی ادامه داد: حضرت فاطمه زهرا(س) فرمودند: ای مردم در طاغوت دارد باز می‌شود، اگر در طاغوت باز شد خیانت، تهدید و زورگویی گریبانگر شما می‌شود؛ اگر ولایت همسرم را می‌پذیرفتید، دو نفر با هم جنگ و ستیزه نمی‌کردید.
در ادامه این مراسم مادر شهید داوود گلشن دوست با بیان اینکه آخرين باري که داوود به مرخصي آمده بود با تعجب نگاهش کردم گفت : دوستانش به او گفته بودند در اين ماه رمضان چرا به خانه نمي روي ؟ داوود در جوابشان گفته بود چون مادرم به حضور من در اين ماه عادت مي کند ، که سحرها مرا بيدار کند اگر بروم به ماندنم عادت می کند.
وی با بیان اینکه اين خواهر و برادر خيلي به هم وابسته و صمیمی بودند، افزود: با همدیگر خیلی شوخي مي کردند يکبار نامه داد که نوشته بود که تخريبچي شده ام و خواهرش در جوابش به او گفته بود : داداش تو رفتي تو اين کار ولي بپا خودت را تخريب نکني ..
این مادر شهید با بیان اینکه من از مردن مي ترسيدم ، اظهار داشت: پسرم همیشه می گفت «اين ماشينهايي که تو ميدان محل مي گذارند ، بيا برو بهشت زهرا که ياد بگيري رفتن به بهشت زهرا؛ مردن چيزي نيست مامان آدم نفس نکشه راحت مي شه چرا از بهشت زهرا مي ترسي به بستر مردن بهتره يا شهادت ؟ هرکه از اين در بيرون رفت به بهشت رفته ، هر که نرفت عقب مي ماند و درها بسته مي شود .
مادر شهید داوود گلشن دوست تصریح کرد: به داوود گفتم : 2 سال جبهه اي ، ديگر وقت آن رسیده که برگردین . در جوابم گفت: من از تو و خواهرم و از مملکت دفاع مي کنم .
گفتنی است ویژه برنامه «در کوی نیکنامان» همزمان با ایام دهه فجر و دهه فاطمیه با قرائت زیارت عاشورا با روضه خوانی و مداحی محمدباقر ربیعی ذاکر اهل بیت(ع) آغاز شد و در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر سنگی از خانواده شهید داوود گلشن دوست تجلیل شد.
علاقمندان برای شرکت در این برنامه می توانند به نشانی فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند. و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با تلفن ۷۷۸۱۵۱۷۳ تماس بگیرند.

ارسال نظرات