کارگردان سینما با اشاره به فیلم دارکوب بیان داشت: امیدوار هستم این فیلم مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار بگیرد.
کد خبر: ۸۹۸۳۱۹۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از رادیو گفتگو، ویژه برنامه "سودای سیمرغ" رادیو گفت و گو با موضوع بررسی جشنواره فیلم فجر و با حضور سید آریا قریشی منتقد سینما و بهروز شعیبی کارگردان سینما به روی آنتن رفت.

سید آریا قریشی در آغاز با بیان اینکه مانند هر سال در جشنواره فیلم فجر، فیلم هایی وجود دارد که کنجکاوی انسان را بر می انگیزند، اظهار داشت: البته طبیعتا نمی توان قبل از دیدن فیلم ها قضاوت قطعی داشت؛ بارها اتفاق افتاده است فیلم هایی که اسم و رسم داشتند و فکر می کردیم سر و صدای زیادی به پا کنند، اما با استقبال مواجه نشدند و چه بسا فیلمسازان جوانی که در جشنواره خوش درخشیدند.

وی با اشاره به فیلم اولی ها، اظهار داشت: امسال تعداد فیلمسازانی که نخستین فیلم شان را ساخته اند کمتر از سال های گذشته است و به همین دلیل تعداد شگفتی ها کم است.

این منتقد سینما به هیئت داوران جشنوراه فیلم فجر اشاره کرد و بیان داشت: با وجود آنکه نگرانی درباره هیئت داوران وجود دارد، اما امیدوار هستیم اتفاقاتی که امسال می افتد، بهتر از سال گذشته باشد. انتخاب هیئت داوران باید با کیفیت فیلم ها متناسب باشد.

در ادامه بهروز شعیبی که امسال فیلم «دارکوب» را در جشنواره دارد، گفت: تا قبل از جشنواره، فیلم برای گروه سازنده است اما بعد از آن متعلق به مردم می شود. قاعدتا فیلم هایی در این جشنواره حضور دارند که چه با پیش بینی قبلی و چه بدون پیش بینی قبلی، فیلم های خوبی خواهند بود.

وی با اشاره به فیلم دارکوب بیان داشت: امیدوار هستم فیلم دارکوب مورد استقبال تماشاگران و منتقدان قرار بگیرد.

این کارگردان سینما درباره فیلم دارکوب اظهار کرد: این فیلم به یک مسئله اجتماعی که دغدغه این سال ها است و کمتر به آن توجه شده است، می پردازد. در این فیلم نیز مانند دهلیز و سیانور، خانم ها نقش محوری دارند زیرا معتقدم مادر و زن محور خانواده است.

وی افزود: این فیلم به دلیل موضوع خاصی که دارد، طبق سنوات گذشته با تهیه کنندگی سید محمود رضوی است و این سعادت را داشتم که مانند چند سال گذشته با ایشان همکاری کنم.

شعیبی به بازیگران فیلم اشاره کرد و ادامه داد: بازیگران اصلی فیلم دارکوب را امین حیایی، مهناز افشار و سارا بهرامی تشکیل می دهند. خیلی امیدوار هستم با توجه به گریم و بازی متفاوت سارا بهرامی، ایشان یکی از شانس های سیمرغ باشند. اساسا جمع بازیگران فیلم هم خیلی انرژی و هم خیلی زمان برای تمرین و به وجود آوردن شخصیت های فیلم گذاشتند.

ارسال نظرات