فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت:کنگره ملی شهدای استان بستری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و زنده نگه داشتن یاد و نام شهداء است
کد خبر: ۸۹۸۳۲۱۲
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

سردارسرتیپ دوم پاسدارحسین معروفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از زاهدان اظهار داشت: کنگره ملی شهدای استان که در ۲۴ بهمن ماه با حضور گسترده میهمانانی از سراسر کشور در شهر زاهدان برگزار می‌شود حرکتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی افزود:برگزاری یادواره‌های مختلف شهدا در شهر‌های مختلف استان و اجلاسیه‌های شهدا در شهر زاهدان از جمله برنامه‌های این کنگره بود که در استان اجرایی شده است.

وی تصریح کرد: کنگره ملی شهدای استان در حالی برگزار خواهد شد که هم اکنون ده‌ها برنامه به عنوان برنامه‌های جانبی این کنگره در استان در حال انجام است.
 
فرمانده سپاه سلمان گفت: تولید فیلم شهید میرحسینی که نماد دفاع مقدس وعرفان و اندیشه است با اعتبار ۷۰۰ میلیون تومان از جمله اقدامات کنگره ملی شهداء در استان است.

سردار معروفی با اشاره به چاپ ۸۱ عنوان کتاب افزود: دیدارباخانواده ۲۰۵۸ شهید استان و اهدای هدیه به آنان از جمله اقدامات در دست اجرای این کنگره است.


وی با اشاره به اهمیت جایگاه شهیدان در دین مبین اسلام، ادامه داد: شهیدان در هشت سال جنگ تحمیلی، شهادت را آگاهانه انتخاب کردند و با پیروی از مکتب امام حسین (ع) در میدان حق علیه باطل حاضر شدند.

وی ادامه داد: اکنون رسالت داریم با اجرای چنین برنامه‌هایی  که اثرات ماندگاری از خود در جامعه برجای می گذارد ،ادامه دهنده راه آنان باشیم.


فرمانده سپاه سلمان با اشاره به اینکه شهادت آرزوی رزمندگان بود، گفت: رزمندگان این خواسته را با خلوص نیت و خداترسی و ایمانی که در وجودشان بوداز خداوند طلب می‌کردند.


سردارسرتیب دوم پاسدار معروفی افزود: در عصر حاضر نیز جوانان و نسل‌هایی آینده باید با فرهنگ شهادت آشنا شوند تا بدانند رزمندگان و شهیدان به عنوان الگوهایی برتر ، در دوران دفاع مقدس حتی در شرایط سخت تن به ذلت ندادندو در برابر جنایات رژیم بعثی عراق سکوت نکردند.

وی با اشاره به اینکه جوانان وصیئت نامه شهدا را مطالعه کنند، تصریح کرد: قدم برداشتن در راه قرآن  و اسلام، پایبندی به ارزش‌های نظام، استکبار ستیزی و شهادت از جمله خواسته‌های شهداء است، که راه را به ما نشان میدهد.

وی خاطرنشان کرد: اگر به وصیئت‌های شهدا عمل کنیم و پیرو ولایت فقیه باشیم. هیچ قدرتی نمیتواند به ایمان راسخ و اعتقادات قلبی مردم ایران خللی وارد کند.
ارسال نظرات