چندین تیم‌ درمانی به مناطق قصرشیرین و سرپل‌ذهاب اعزام می‌شوند/ مردم کوهبنان کرمان را از یاد نبرده‌ایم

مسؤول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: تا سال آینده چندین تیم‌ درمانی متشکل از پزشک متخصص و عمومی و پرستار به مناطق قصرشیرین و سرپل‌ذهاب اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۸۹۸۳۲۵۹
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی؛ امیرحسین محمودی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره فعالیت‌های بسیج دانشجویی این دانشگاه برای امدادرسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه اظهار داشت: بلافاصله بعد از زلزله کرمانشاه نیروهای امدادی به منطقه اعزام شدند که علاوه بر تامین نیازهای اولیه مردم از قبیل پتو، لباس و غذا که در غالب 3 دستگاه کامیون ارسال شد، بخشی از نیازهای بهداشتی و درمانی مردم آسیب‌دیده نیز برطرف شد.

وی درباره اقدامات بهداشتی و درمانی گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی علوم پزشکی شهید بهشتی، تشریح کرد: چند گروه 5 نفره به عنوان گروه‌های ضرورت، متشکل از پزشک و پرستار به همراه داروی کافی در روستاهای آسیب‌دیده حضور پیدا کردند که تقریبا 500 نفر توسط این جهادگران درمان شدند، البته چند مورد اورژانسی هم وجود داشت که با کمک هلال احمر و اورژانس منطقه خطر رفع شد.

محمودی با بیان اینکه اعزام گروه‌های جهادی متوقف نشده است، ادامه داد: تا به حال چند تیم به صورت مقطعی، با هماهنگی نیروهای حاضر در منطقه، آخر هفته‌ها به ازگله و مناطق مرزی پرویزخان اعزام شده‌اند که نقش مهمی در ارتقاء سطح بهداشتی و درمانی داشتند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: تا سال آینده نیز چندین گروه جهادی در غالب تیم‌های درمانی 10 نفره متشکل از پزشک متخصص و عمومی و پرستار به مناطق قصر شیرین و سرپل‌ذهاب اعزام می‌شوند و برای عید هم اعزام چندین گروه جهادی مجهز به منطقه تدارک دیده شده است.

وی خاطرنشان کرد: تا به حال به وسیله کمک‌های مردمی 3 عدد کانکس برای مردم آسیب‌دیده تهیه شده و برای ترم پیش‌رو نیز در تلاش هستیم سرپناهی دائمی برای زلزله‌زدگان بسازیم و اگر سطح بودجه‌ جمع‌آوری شده کم بود، مجددا کانکس تهیه کنیم.

محمودی یادآور شد: به دلیل حجم بالای تخریب‌ها در کرمانشاه، تمرکز ما برای امدادرسانی به این منطقه است اما از خدمت‌رسانی به مردم کوهبنان کرمان غافل نشده‌ایم و در تلاش هستیم کمک‌های نقدی و غیرنقدی‌ برای این عزیزان نیز فراهم کرده و برای نیروهای امدادی حاضر در منطقه ارسال کنیم.

انتهای پیام/ 

ارسال نظرات