نماینده ولی فقیه در استان سمنان:
نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه مسئولان بر طبق جمعیت استان، بودجه قرآنی را هفت میلیون تومان عنوان کرده اند، گفت: این بودجه اصلاً کافی نیست و باید گسترش یابد.
کد خبر: ۸۹۸۳۲۸۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

به خبرگزاری بسیج از سمنان، آیت‌الله سید محمد شاهچراغی در جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان سمنان که صبح شنبه در دفتر امام‌جمعه سمنان برگزار شد، ضمن بیان اینکه کلام‌الله و اهل‌بیت(ع) از یکدیگر جدا نیستند و حدیث ثقلین باید مرجع وحدت باشد، تأکید کرد: نقل است از آیت‌الله حائری که می‌فرمود شیعه و سنی دست‌به‌دست هم داده‌اند و این حدیث را کنار گذشته‌اند این در حالی است که پیامبر(ص) فرمود این دو باهم هستند.

وی افزود: امروز احکام الهی تکامل‌یافته‌ترین احکام است اما اشکال عمده از عمل ما است، قرآن عمل می‌خواهد و عترت، تبعیت؛ اگر ما عامل به قرآن باشیم همه‌چیز درست می‌شود اگر وعده‌ای به مردم می‌دهیم باید به آن عمل کنیم که این امر بارها و بارها در قرآن کریم تأکید شده است.

امام‌جمعه سمنان بابیان اینکه حجاب، ربا، تزویر و ده‌ها مورد دیگر در قرآن نهی شده است، تأکید کرد: اگر عامل به قرآن باشیم و از اهل‌بیت(ع) تبعیت کنیم به تعبیر پیامبر(ص)، در روز قیامت هر دو در حضور من حاضر خواهند شد که یا از شما شاکی هستند و یا شفاعت؛ پس ما در دنیا و آخرت محتاج به دو اصل ثقلین هستیم.

آیت‌الله شاهچراغی بیان کرد: در نشست‌های شورای قرآنی استان سمنان، می‌بایست به مقوله اهل‌بیت(ع) نیز به دلیل همین یکی بودن، پرداخته شود اگر قرآن باشد و اهل‌بیت نباشد، کاری پیش نمی‌رود، البته باید گفت رسول‌الله(ص) در حدیث ثقلین از واژه امانت استفاده می‌کند که این امر رسالت ما را دشوار می‌سازد چراکه امانت‌داری سخت است و یکی از راه‌های آن حفظ و عمل به اهل‌بیت(ع) و قرآن است.

وی افزود: با این بودجه‌های قرآنی مصوب کاری را نمی‌توان کرد اما توسعه قرآنی یک اصل است و امیدواریم قرآن به میدان بیایند چراکه باید فعالیت‌های قرآنی را گسترش داد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها