نوین‌ترین دستاورد‌های مهندسی پزشکی در حوزه تحریک الکتریکی مغز توسط انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه امام رضا علیه السلام در بیمارستان رضوی ارائه گردید.
کد خبر: ۸۹۸۳۲۹۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر حسینی دبیر انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه امام رضا (ع) در این خصوص گفت: از آنجا که تحریک الکتریکی مغز یکی از روش‌های غیرتهاجمی تحریک مغز است، که امروزه کاربرد گسترده‌ای در اختلالات نورولوژیکی و روانپزشکی پیدا کرده، لازم دانستیم تا از بزرگان این عرصه برای به اشتراک گذاشتن دستاورد‌های نوین داخلی در حوزه خدمات مهندسی پزشکی دعوت به عمل آوریم و دانشجویان علاقه‌مند را با این دستاورد‌ها آشنا کنیم.

سید جمال حسینی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از فعالان و دانشجویان در حوزه علوم اعصاب دانشگاه فردوسی مشهد، جامعه پزشکی، علوم ورزشی و همچنین علم روانشناسی و روانپزشکی در این سخنرانی علمی حضور به هم رسانند.

وی در خصوص سخنران این مراسم اظهار کرد: دکتر فرزاد توحیدخواه که سخنران این مراسم بودند، از بزرگان رشته مهندسی پزشکی در ایران و خارج از کشور هستند که توانستند به همراه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دستگاه تحریک الکتریکی مغز را به صورت بومی طراحی کرده و در مراحل آزمایشات بالینی قرار دهند.

حسینی گفت: قیمت دستگاه ساخته شده بسیار پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است و از آنجا که مرکز رشد فناوری در دانشگاه امام رضا علیه السلام در حال تأسیس است، در راستای فراهم آوری و ایجاد فرصت و حمایت از دانشجویان مهندسی پزشکی این سخنرانی علمی برگزار شد.

این همایش تخصصی در تاریخ ۱۱ بهمن در بیمارستان رضوی برگزار گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها