ارائه نوین‌ترین روش‌ها‌ی مهندسی پزشکی در بیمارستان رضوی

نوین‌ترین دستاورد‌های مهندسی پزشکی در حوزه تحریک الکتریکی مغز توسط انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه امام رضا علیه السلام در بیمارستان رضوی ارائه گردید.
کد خبر: ۸۹۸۳۲۹۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، دکتر حسینی دبیر انجمن علمی مهندسی پزشکی دانشگاه امام رضا (ع) در این خصوص گفت: از آنجا که تحریک الکتریکی مغز یکی از روش‌های غیرتهاجمی تحریک مغز است، که امروزه کاربرد گسترده‌ای در اختلالات نورولوژیکی و روانپزشکی پیدا کرده، لازم دانستیم تا از بزرگان این عرصه برای به اشتراک گذاشتن دستاورد‌های نوین داخلی در حوزه خدمات مهندسی پزشکی دعوت به عمل آوریم و دانشجویان علاقه‌مند را با این دستاورد‌ها آشنا کنیم.

سید جمال حسینی افزود: حدود ۱۰۰ نفر از فعالان و دانشجویان در حوزه علوم اعصاب دانشگاه فردوسی مشهد، جامعه پزشکی، علوم ورزشی و همچنین علم روانشناسی و روانپزشکی در این سخنرانی علمی حضور به هم رسانند.

وی در خصوص سخنران این مراسم اظهار کرد: دکتر فرزاد توحیدخواه که سخنران این مراسم بودند، از بزرگان رشته مهندسی پزشکی در ایران و خارج از کشور هستند که توانستند به همراه دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر دستگاه تحریک الکتریکی مغز را به صورت بومی طراحی کرده و در مراحل آزمایشات بالینی قرار دهند.

حسینی گفت: قیمت دستگاه ساخته شده بسیار پایین‌تر از نمونه‌های مشابه خارجی است و از آنجا که مرکز رشد فناوری در دانشگاه امام رضا علیه السلام در حال تأسیس است، در راستای فراهم آوری و ایجاد فرصت و حمایت از دانشجویان مهندسی پزشکی این سخنرانی علمی برگزار شد.

این همایش تخصصی در تاریخ ۱۱ بهمن در بیمارستان رضوی برگزار گردید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها