کارشناس مسائل دینی در مهردشت گفت: لازمه آرامش و استحکام خانواده در روزگار مدرن امروزی، به کار بستن سیره و روش حضرت فاطمه (س) در زندگی است.
کد خبر: ۸۹۸۳۳۲۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از ابرکوه؛ مراسم سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) در مسجد محمد رسول الله (ص) محله اردی شهر مهردشت، برگزار شد.
حجت الاسلام احمد محمدی امام جماعت مسجد جامع اردی در این مراسم، با اشاره به آیه ۲۴ سوره ابراهیم، گفت:  آیا ندیدى خدا چگونه مثل زده سخنى پاک که مانند درختى پاک است که ریشه‏ اش استوار و شاخه‏ اش در آسمان است.
محمدی ادامه داد: خداوند در این آیه کلمه طیبه را مثل درختی می‌داند که دارای ریشه، ساقه، شاخه، میوه، برگ و دارای رشد و نمو است. این درخت در برابر همه حوادث مقاوم بوده و نمی‌شکند و از همه جهات پاک می‌باشد.
وی با اشاره به اینکه ایمان و شخص مومن از مصادیق کلمه پاک هستند، اظهار کرد: بالاترین مقامات و کمالات حضرت زهرا (س) است که برکات وجود پاکش همانند این درخت، در زمین و آسمان گسترده شده است و به عالم ملکوت اتصال دارد. ثمراتش را تمام مخلوقات تجربه می‌کنند.
محمدی با بیان سخن امام باقر (ع) در خصوص اصل و فرع شجره نبوت، عنوان کرد: اصل درخت پیامبر (ص)، ساقه آن علی (ع)، میوه درخت فرزندان حضرت زهرا (س) و جوهره و عنصر این درخت وجود سراسر نور تقیه نقیه فاطمه (س) است.
امام جماعت مسجد جامع اردی، خاطر نشان کرد: همگان می‌دانند که مادر مایه قوام فرزند است و تا مادر نباشد فرزند و تکاملش وجود نخواهد داشت. حضرت زهرا (س) تنها فرزندی بود که مایه قوام پدر، رسالت و دین او شد و در باطن اصل نبوت است.
وی ضمن تأکید به این موضوع که جز ائمه اطهار علیهم السلام کسی به حقیقت ذات دختر پیامبر پی نبرده است، گفت: بعضی جاهلان و مغرضان مرفه غرب زده می‌گویند کسی که در ۱۴۰۰ سال قبل زندگی می‌کرده است، نمی‌تواند الگویی برای روزگار مدرن امروز باشد.
کارشناس مسائل دینی افزود: خدامحوری، رضابودن به رضای خدا، تقوی و عبودیت، قناعت و ساده زیستی، پرهیز از تجملات، رعایت حجاب و عفاف که متاسفانه برخی در داخل کشور همچون نماینده کذایی مجلس و جریانات مروج اباحه گری درصدد شکستن و هتک آن هستند، از خصوصیات مادر امامت است که قدیم و جدید ندارد.
وی بیان کرد: عده‌ای که با الهام گیری از شبکه‌های ماهواره‌ای و مجازی، سبک زندگی غربی را پیشه خود کرده اند و هیچ نشانه‌ای از سجایای اخلاقی و انسانی ندارند، باید بدانند که آرامش، انضباط و استحکام خانواده، رعایت کردن سیره و روش حضرت صدیقه طاهره است، که حتی قبر پنهان او، سازنده و الهام بخش است.
ارسال نظرات