خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: اگر وحدت و یکپارچگی در جامعه تقویت شود وجود تهدیدات خارجی هیچ‌گونه آسیب و ضرری به مملکت نمی‌تواند بزند.
کد خبر: ۸۹۸۳۳۸۳
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۳

وحدت و یکپارچگی کشور را در برابر تهدیدات مصون می‌کند

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی امروز در مراسم نواختن زنگ انقلاب که در هنرستان دخترانه حضرت زهرا(س) برگزار شد، اظهار داشت: چهل‌سالگی انقلاب اسلامی به معنای بلوغ و کمال آن بوده که باید تصویر روشنی از گذشته و آینده آن در اختیار مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به برخی از مهم‌ترین عوامل انقلاب اسلامی و  خیزش مردمی برای براندازی رژیم پهلوی افزود: مطرح‌شدن موضوع کاپیتولاسیون در دهه چهل از مهم‌ترین جرقه‌های انقلاب اسلامی بود که دراین‌بین حضور و وحدت کلمه ملت ایران به‌ویژه بانوان بسیار برجسته بود.

استاندار قم با تأکید بر نقش برجسته زنان در شکل‌گیری انقلاب اسلامی گفت: نقش زنان شیردل قم در صیانت و پشتیبانی از مرجعیت و امام راحل بسیار نمایان بود، چراکه زنان در شروع و تداوم انقلاب نقش بسیار پررنگی داشتند.

وی ماهیت اسلامی و فرهنگی انقلاب اسلامی را موردتوجه قرار داد و عنوان کرد: ماهیت انقلاب، ماهیتی اسلامی بوده و از غنای فرهنگی بسیار والایی نیز برخوردار بود و امام راحل نیز در این مسیر فردی کامل و جامع بود.

صادقی با تأکید بر اهمیت وحدت و یکپارچگی در پیشرفت و توسعه جامعه ابراز کرد: تأکید بر وحدت و همگرایی همان چیزی بود که امام راحل بدان تأکید فراوانی داشت و این امری بوده که امروز نیز ملت به آن احتیاج مبرمی دارد.

وی حفظ وحدت و همگرایی را ضامن حفظ و بقای انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: اگر وحدت  و یکپارچگی در جامعه تقویت شود وجود تهدیدات خارجی هیچ‌گونه آسیب و ضرری به مملکت نمی‌تواند بزند.

استاندار قم با انتقاد و هشدار نسبت به برخی صداهای تفرقه‌انگیز در سطح جامعه تأکید کرد: متأسفانه در برخی مواقع و حوادث نواهای وحدت‌آفرین شنیده نمی‌شود و این همان چیزی است که باید از آن ترسید و در برابر آن هوشیار بود.

وی تصریح کرد: وجود دشمنان و توطئه افکنی های آن‌ها امر جدیدی نیست، بلکه این امری بوده که از ابتدای انقلاب همیشه بوده و امری خطرناکی هم نیست، بلکه آن چیزی که خطرناک است دوقطبی سازی در جامعه است که بسیار خطرناک و مهلک است.

صادقی با اشاره به کارکردهای مثبت نقد و انتقاد در جامعه ادامه داد: وجود نقد و انتقاد یکی از امتیازات پیکره نظام است اما تخریب و تضعیف ممنوع است، چراکه این قبیل امور کاملاً مخالف باعقل سیاسی است  و راه پیشرفت و ترقی جامعه نیز نقد منصفانه و دلسوزانه است.

استاندار قم ابراز کرد: کشور ایران در بسیاری از موارد به‌ویژه امنیت در بین بسیاری از کشورها نمونه بوده که علت ایجاد آن‌هم حفظ وحدت در بین تمام‌های دستگاه‌های حکومتی بوده که برای بهبود و تأمین عرصه‌های مشکل‌دار کشور نیز رویه مشترک و واحدی  باید در بین تمامی دستگاه‌های حکومتی شکل گیرد.

وی عنوان کرد: اگر در اجرا و برنامه‌ریزی نگاه ملی وجود نداشته باشد برنامه انجام‌گرفته برنامه‌ای ناقص است، برای پیشرفت و توسعه کشور مهم‌ترین امر، همدلی و هم‌زبانی است و هر فردی که در این مسیر حرکت نمی‌کند باید کنار گذاشته شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها