خبرهای داغ:
با گذشت دو سال از اجرای برجام،تنها چیزی که نصیب کشور ما شده، واردات بی رویه و تعطیلی کارخانه ها و رشد بیکاری در کشور است!
کد خبر: ۸۹۸۳۳۸۸
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
برجام،تولید داخلی را فلج کرد!
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رهبرمعظم انقلاب در بهمن ماه سال ۱۳۹۲ با ابلاغ سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی، همه دستگاه‌ها را به اقتصاد مقاومتی با رویکردی جهادی، انعطاف پذیر، فرصت ساز، مولد، درون‌زا، پیشرو و برون‌گرا فرخواندند، اما در عین حال دولت تمام توان و توجه خود را معطوف به غرب و کدخدا کرد و دلبستگی عجیبی به مذاکرات پیدا کرد و مردم را چهارسال، با مذاکرات سرگرم کرد!

درصورتی که اقتصاد مقاومتی، تنها راه حل مشکلات اقتصادی در کشور ماست، و بار‌ها رهبر معظم انقلاب، نسبت به این مساله تذکر داده اند.

متاسفانه برخی از مسئولین ما، نگاهشان به مقام رهبری، یک مقام تشریفاتی است، در صورتی که ولایت فقیه بر همه امور مسلمین ولایت مطلقه دارد و دستگاه‌های اجرایی و نظارتی و قضایی همه باید به دستورات ایشان عمل کنند!

و اگر به فرامین رهبرمعظم انقلاب از همان سال ۱۳۹۲ گوش فرا داده می‌شد، امروز وضع کشور این نبود و در آستانه چهل سالگی انقلاب که می‌بایست شاهد رشد و بالندگی اقتصادی در کشور باشیم، با بحران‌های اقتصادی و نارضایتی عمومی مواجهه نمی‌شدیم.

برجام، راه را برای واردات بی رویه باز کرده و امروز اکثر مواد و کالا‌هایی که وارد کشور می‌شوند، مشابه داخلی دارند، مثلا واردات علوفه، یونجه و سویا یکی از افتخارات مسئولین کشور ما در سال گذشته است!

واقعا برای کشور ما که در هشت سال دفاع مقدس با همه سختی‌ها در مقابل ابرقدرت‌ها ایستادگی کرد و با تکیه بر توان داخلی توانست به رشد و توسعه مطلوب برسد، امروز زیبنده است که افتخار مسئولین کشور ما وارداتی شود که مشابه داخلی آن وجود دارد؟

مسئولین الان هم حاضر نیستند، به مردم صادقانه بگویند؛ برجام خسارت محض بوده؛ و آقای عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره، بعد از مدت‌ها ناپدید شدن، در برنامه تلویزیونی جهان آرا، ظاهر می‌شود و می‌گوید:مسئله اصلی ما، رفع تحریم نبود؛ بلکه دستاورد بزرگ برجام به رسمیت شناخته شدن فعالیت هسته‌ای ایران بود!

چطور برجامی که آفتاب تابان بود وقرار بود تمام مشکلات اقتصادی کشور با آن حل شود، فقط تنها دستاوردش به رسمیت شناختن فعالیت هسته‌ای شد؟

امروز رئیس جمهور به جای اینکه در موضع پاسخگویی باشد، حالت اپوزیسیونی می‌گیرد و می‌گوید باید صدای مردم را شنید!

اتفاقا ما هم همین را می‌گوییم؛ باید صدای جوانی که از بیکاری و بی خانمانی جذب شبکه‌ها و کانال‌های بیگانه می‌شود را شنید!
باید صدای مردم زلزله زده کرمانشاه که بعد از چندماه در سرمای زمستان بی مسکن سر می‌کنند را شنید!
باید صدای مالباختگان موسسات مالی را شنید!
باید صدای تولیدکنندگان و بیکارشدگان کارخانجات را شنید!

مشکل امروز کشور این است که خوب حرف می‌زنیم، اما خوب عمل نمی‌کنیم!

و، اما پایان سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال هستیم، نه از تولید خبری هست و نه از اشتغال!

محمدحسین رمضانی
دانش پژوه موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره)
ارسال نظرات
پر بیننده ها