به دنبال انتشار آمار قوی فرصت‌های شغلی آمریکا در ماه ژانویه، ارزش دلار بالا رفت و قیمت طلا 15.40 دلار سقوط کرد و به 1333.39 دلار در هر اونس رسید.
کد خبر: ۸۹۸۳۴۲۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، قیمت نفت با تقویت ارزش دلار در برابر یورو در آخرین روز کاری بازارهای جهانی به شدت کاهش یافت.

با انتشار گزارش قوی فرصت‌های شغلی و بهبود دستمزدها در آمریکا و رشد اوراق قرضه 10 ساله وزارت خزانه داری این کشور، دلار به شدت تقویت شد.

وزارت کار آمریکا اعلام کرد 200 هزار فرصت شغلی در ماه ژانویه در بخش غیرکشاورزی افزایش یافته است درحالی‌که انتظار می‌رفت 180 هزار شغل بیشتر ایجاد شود و این رقم بیشترین افزایش سالانه در بیش از 8.5 سال گذشته بود. متوسط درآمدهای ساعتی نسبت به پارسال 2.9 درصد افزایش یافت که بیشترین میزان از ژوئن 2009 بود.

سوکی کوپر، تحلیلگر فلزهای گران بها در بانک استاندارد چارترد گفت: «آمارهای افزایشی، نقطه آتشی برای ایجاد فشار بیشتر کاهشی برای طلا در کوتاه‌مدت ایجاد کرد.»

هر اونس طلا با 15.40 دلار کاهش 1333.39 دلار فروخته شد.

افزایش نرخ بهره، از جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران می‌کاهد زیرا این فلز گران‌بها بهره‌ای ندارد. بانک مرکزی آمریکا پس از آخرین نشست سیاست‌گذاری خود در آخر هفته گذشته، نرخ بهره را تغییر نداد اما چشم‌انداز تورمی خود را تغییر داد و از افزایش‌های تدریجی بعدی نرخ بهره خبر داد.

ارزش طلا در هفته گذشته 1.1 درصد کاهش یافت. ارزش طلا در 6 هفته از 7 هفته گذشته افزایش یافته بود و به بالاترین رقم در 17 ماه گذشته برابر با 1366.07 دلار رسیده بود.

ارسال نظرات