یادواره شهدا آبروی محله، افتخار کوچه روز شنبه با حضور مسئولان و اهالی در روستای مورانی از توابع شهرستان پل‌دختر برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۸۳۴۷۰
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

به گزارش خبرگزاری  بسیج از لرستان، یادواره شهدا آبروی محله، افتخار کوچه با محوریت شهید تیمور سلیمانی و شهید قدرت‌اله لطوند و با معاون فرماندار، بخشدار مرکزی، روسای تبلیغات اسلامی و بنیاد شهید، جانشین فرماندهی نیروی انتظامی و جمعی از مسئولان پل‌دختر و خانواده شهدا در روستای مورانی این شهرستان برگزار شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه دو شهید روستای مورانی شهید تیمور سلیمانی و شهید قدرت‌اله لطوند گفت: برگزاری یادواره شهدا بهانه‌ای برای جمع شدن و ایجاد اتحاد، وحدت و برادری است که یکی از اهداف و آرمان‌های شهدا بود.

محمد محمودوند اظهار داشت: برگزاری این یادواره‌ها ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادای دین به شهدا بوده چرا که ما هر چه داریم از برکت وجود آنان است.

وی با تبریک ایام‌الله دهه مبارک فجر افزود: ایام‌الله دهه فجر فرصت مناسبی برای از بین بردن فاصله و ایجاد وحدت و برادری است.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: انقلاب اسلامی به رهبری ولایت و مرجعیت تشکیل شد و اکنون با پیش‌روندگی و پیش برندگی پس از 39 سال خیلی زیبا جشن 40 سالگی آن را در کنار هم برگزار می‌کنیم.

وی عنوان کرد: به فرموده امام راحل انقلاب ما انفجار نور به معنای نور الهی بود که هدایت بخش انسان و کشور بوده، هست و خواهد بود و امروز هرچه داریم به برکت این نور است و بین مردم و مسئولان هیچ فاصله‌ای نیست و همه در کنار هم برای حفظ آرمان‌های انقلاب تلاش می‌کنند.
این مسوول اظهار داشت: همه باید قدر نعمت انقلاب و ولایت را بدانیم و برای حفظ و حراست از آن تلاش کنیم که دستاوردهای ارزشمندی را برای ما به ارمغان آورده است.
محمودوند به مقایسه قبل و بعد از انقلاب در یک‌سری از حوزه‌ها پرداخت و خاطرنشان کرد: این قیاس باید منصفانه و با در نظر گرفتن ابعاد مختلف باشد، انقلاب اسلامی به ما عزت، اقتدار و آبرو بخشید که قابل قیاس با دوران ستم‌شاهی نیست زیرا در آن زمان با وجود پشتیبانی سایر کشورها از شاه ملعون اما هیچ اقتداری از خود نداشت.

وی تاکید کرد: امروز انقلاب اسلامی در حوزه‌های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی با وجود مشکلات و تحریم‌های مختلف و هجمه‌های گوناگون اما در منطقه حرف برای گفتن دارد.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: امروز ایران اسلامی به برکت خون شهدا و حضور مردم دارای رتبه یک المپیاد علمی است و از نظر انرژی هسته‌ای، نانوتکنولوژی، هوافضا و سلول‌های بنیادی در جهان حرف برای گفتن دارد در حالی‌که قبل از انقلاب این مسائل معنایی نداشت.
وی افزود: انقلاب اسلامی با وجود هزینه‌های زیاد در هشت سال دفاع مقدس ترورهای مختلف، کارشکنی، فتنه و تحریم اما به لطف خداوند تلاش و شکیبایی مردم همچنان در حال پیشرفت و افتخار آفرینی است.

محمودوند به حوزه اقتصاد اشاره و خاطرنشان کرد: در زمان رژیم ستم‌شاهی آزاد بودن تعرفه گمرکی و سبک زندگی از دلایل ارزانی بود که تعرفه گمرکی آن زمان تعریفی نداشت و اگر آزاد شود با خیل بی‌کاران مواجه خواهیم شد و با وجود تعطیلی برخی کارخانه‌ها، چرخ سایر کارخانه‌های صنعتی از کار می‌افتد.
وی تصریح کرد: بنابراین باید برای تکیه به خود و نیازمند نبودن به بیگانه در کشور اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری پیاده شود و تولیدات داخلی ارتقا پیدا کند تا مانند کشور عربستان وابسته نباشیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر گفت: علت دوم ارزانی آن زمان سبک زندگی بود که امروز به علت بالا رفتن توقع افراد به سبک زندگی آسان بسنده نمی‌کنند بنابراین باید همه دست‌به‌دست هم دهیم و این انقلاب را حفظ کنیم.
وی افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند آینده این انقلاب و ایران را روشن می‌بینم پس قدر نعمت انقلاب را بدانیم کفر نعمت نکنیم و شک نداشته باشیم مشکلات حل می‌شوند.
محمودوند خاطرنشان کرد: ایران اسلامی حتی داعش را که در سوریه نفوذ زیادی پیدا کرده و از بین بردن آن به فرض محال تبدیل‌شده بود، به لطف خداوند و به برکت انقلاب، شهدا و مردم این شجره خبیثه را از بین برده و پیروز شدیم و امروز داعش می‌خواهد موضع خود را عوض و در افغانستان نفوذ کند.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج پل‌دختر با بیان این‌که مردم دوستدار امام و انقلاب هستند از آن‌ها خواست در مراسم یوم‌الله 22 بهمن حضوری پرشور و حماسی و گسترده داشته باشند زیرا چشم دشمن به حضور مردم دوخته‌شده است و از همین می‌ترسند.

ارسال نظرات