استقلال کشور؛ مهم‌ترین دستاورد انقلاب در بعد سیاست خارجی

امام‌جمعه بروجرد گفت: مهم‌ترین دستاورد انقلاب در بعد سیاست خارجی، استقلال کشور است چراکه قبل از پیروزی انقلاب این کشور وابسته به قدرت‌های بزرگ بود و چیزی به نام استقلال وجود نداشت.
کد خبر: ۸۹۸۳۴۷۶
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، حجت‌الاسلام حسن ترابی امام‌جمعه بروجرد در مراسم نواختن زنگ انقلاب که در دبیرستان انصار بروجرد گفت: پیروزی انقلاب اسلامی در ۳۹ سال قبل با مجاهدت مردان وزنان ایرانی و با هدایت و رهبری روحانیت و در رأس آن‌ها امام (ره) رخ داد، شهدای زیادی تقدیم انقلاب شدند و در دوران طاغوت مردان وزنان زیادی مجاهدت کردند و مشکلاتی را تحمل کردند تا با ایثار و فداکاری آن‌ها نهضت دینی امام (ره) در چنین ایامی به پیروزی رسید و ملت ایران توانست دست استعمارگران خارجی به‌ویژه آمریکا را از ایران قطع کنند.

وی با اشاره به اینکه ایام‌الله دهه فجر فرصتی برای بیان دستاوردهاست، افزود: این دستاورد‌ها برای ملت، کشور و امت اسلامی و مستضعفان باید تبیین شود و باید به نسل جوان که شرایط را درک نکرده‌اند این دستاورد‌ها بیان شود تا عظمت کار امام (ره) مشخص شود که امام (ره) و شهدا چه خدمتی به این ملت و کشور کرده‌اند.
ترابی گفت: قبل از انقلاب مردم کوچک‌ترین نقشی در اداره کشور نداشتند و مراجعه به آرای مردم وجود نداشت و استبداد به معنای واقعی کلمه در کشور حاکم بود، اما از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون بیش از ۳۰ انتخابات در کشور برگزارشده و مردم در این انتخابات حضورداشته و در سرنوشت کشور سهیم بوده‌اند.
امنیتی که امروز در ایران برقرار است به برکت ایثار و فداکاری شهدا و ایثارگران و نیرو‌های امنیتی و نظامی است وی با اشاره به مشکلات اقتصادی گفت: امروز بخش زیادی از مشکلات ناشی از اقدامات دشمن است و با تشدید تحریم‌ها تلاش دارند به اهداف خود برسند چراکه آن‌ها مخالف پیشرفت اسلام و ایران هستند و همه باید در جهت رسیدن به اهداف نظام و خدمت به مردم گام برداریم.
امام‌جمعه بروجرد افزود: مهم‌ترین دستاورد انقلاب در بعد سیاست خارجی، استقلال کشور است چراکه قبل از پیروزی انقلاب این کشور وابسته به قدرت‌های بزرگ بود و چیزی به نام استقلال وجود نداشت، حاکمان دیروز کشور مجریان بی‌اختیار تصمیماتی بودند که در سفارت‌خانه‌های آمریکا و انگلیس اتخاذ می‌شد، اما امروز در میان همه نظام‌های سیاسی دنیا این افتخار راداریم که ایران مستقل است.

انتهای پیام/
ارسال نظرات