نماینده، ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه رویکرد فعلی دولت در قبال یارانه‌ها نتیجه مناسبی ندارد، گفت: محرومان اولویت اصلی پرداخت یارانه‌ها باشند.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۳۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نیرو، وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار شد، با اشاره به ایام الله پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: این دهه از ایام الله است و ما در این روز‌ها مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفتیم.

وی با اشاره به اینکه خداوند متعال در دهه فجر دریچه‌ای از رحمت خود پس از ۱۴۰۰ سال به روی ما باز کرده، گفت: الان آغاز چهلمین سال انقلاب رقم خورده و ۱۲ دوره دولت‌ها آمدند و رفتند و فعالیت‌هایی را انجام دادند.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد گفت: الان باید گروهی تعیین شوند و نسبت به بررسی آن دسته از قوانین و رفتار‌هایی که نیاز به تجدید نظر دارند بپردازند و مشکلات و نقاط ضعف را برطرف نمایند.

ناصری یزدی تصریح کرد: یکی از عرصه‌هایی که حتما باید نسبت به آن بررسی صورت پذیرد، بحث آموزش و پرورش است که لازم است بررسی کنیم ببییم این سبک برای پیشرفت کشور مناسب هست یا کارایی لازم را ندارد.

امام جمعه یزد با اشاره به اینکه تفکر، تعقل، تدبر و صبر چهار ویژگی بسیار مهم در انقلاب اسلامی است، بیان کرد: باید دید که آیا واقعا این موارد در آموزش‌های ما وجود دارد یا چنین چیزی را شاهد نیستیم.

وی به مشکلات معیشتی که معلمان با آن روبرو هستند اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که در جامعه با آن روبرو هستیم، بحث فعالیت معلمان و معیشت آنهاست که هیچ زمانی نتوانستیم به درستی از پس آن برآییم.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که باید به آن توجه کنیم، بحث حوزه‌های علمیه است که به هیچ عنوان نباید با کم کاری یا فراموشی روبرو شوند.

ناصری یزدی افزود: در صورتی که حوزه‌های علمیه تقویت شوند و زمینه حضور روحانیون در مدارس بیش از پیش فراهم شود، بسیاری از مشکلاتی که با آن روبرو هستیم را دیگر نمی‌بینیم.

امام جمعه یزد تصریح کرد: حوزه‌های علمیه می‌توانند کمک بسیار ویژه‌ای به دولت داشته باشند و برای اینکه بتوانیم جامعه‌ای دیندار داشته باشیم، قطعا لازم است که به حوزه‌ها توجه بیشتری داشته باشیم.

وی افزود: بال دیگری که در عرصه تربیت دینی دانش آموزان مهم است، بحث دانشگاه فرهنگیان است که این عنصر هم باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید کرد و گفت: در این زمینه اقداماتی صورت گرفته، ولی لازم است بیش از پیش نسبت به این موضوع توجه شود.

وی ادامه داد: از نیرو‌هایی که اخلاص و دینداری کامل برخوردارند باید استفاده شود چرا که دولت نمی‌تواند به تنهایی به موفقیت دست پیدا کند.

امام جمعه یزد عنوان کرد: جوسازی‌ها نباید بتواند ما را از هم جدا کند و باید به گونه‌ای رفتار و مدیریت داشته باشیم که از تمام ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد به خوبی استفاده لازم صورت پذیرد.

ناصری یزدی به یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: این حرکتی که دولت شروع کرده در ارتباط با یارانه‌ها به نتیجه نمی‌رسد و باید راهکار دیگری برای آن در نظر گرفته شود.

نماینده، ولی فقیه در استان یزد افزود: در پرداخت و یا عدم پرداخت یارانه باید به گونه‌ای قدم برداشت که افراد نیازمند واقعی از جمله مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و کارگرانی که درآمد کافی ندارند با مشکل مواجه نشوند.

وی یکی از مشکلات موجود در جامعه را عدم معرفی انقلاب و ارزش‌های آن به جهانیان دانست و عنوان کرد: در ارتباط با این موضوع باید حتی اگر لازم است هزینه کنیم و از ظرفیت رسانه‌های خارجی برای معرفی انقلاب به جهانیان استفاده کنیم.

امام جمعه یزد با اشاره به برخی اقدامات که به عنوان ترویج شادی در جامعه انجام می‌شود ادامه داد: اینکه از شاهان گذشته برای ما به ارث مانده که هر زمان می‌خواهند خودشان شادی کنند یک گروه خاصی را بیاورند و برای آن‌ها بنوازند را نمی‌توان به عنوان شادی در جامعه ترویج دهیم.

ناصری یزدی افزود: قطعا جامعه ما امروز نیازمند شادی و نشاط هستند و وظیفه مسئولان ترویج شادی و نشاط در جامعه است، ولی آن شادی خوب است که به دور از لهو و لعب باشد.
ارسال نظرات