توصیه امام جواد علیه السلام مناسب برای فضای مجازی

حدیثی از حضرت جواد الائمه علیه السلام مناسب فضای مجازی و رسانه‌ای را در زیر می‌خوانید.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۳۲
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛  شایسته است که از موعظه امام جواد ـ. علیه السلام ـ. پند گیریم و ببینیم که دل و جان خود را به "حرف‌های خدایی" داده ایم، یا عمر گرانمایه را "پای سخن ابلیس" صرف می‌کنیم؟
دُردانه امام هشتم، حضرت امام محمد تقی جواد الائمه ـ. که دانشمندان نامی عصر عباسی متحیر دانش او بودند ـ. فرمود:: «مَن أصغى إلى ناطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ؛ فإن کانَ النّاطِقُ عَنِ اللهِ فَقَد عَبَدَ اللهَ، و إن کانَ النّاطِقُ یَنطِقُ عَن لِسانِ إبلیس فَقَد عَبَدَ إبلیسَ».

یعنی: «هرکس به حرف‌های سخنرانی گوش سپارد (و علاقمند و متمایل به او باشد) بنده او شده است؛ پس اگر آن سخنور از خدا (و معارف و احکام او) سخن بگوید، شنونده، خدا را عبادت کرده است، و اگر آن فرد از زبان شیطان (و هوى و هوس) سخن بگوید، شیطان را بندگی نموده است».

(منبع: تحف العقول، حسن بن شعبه حرّانى‏، ص. ۴۵۶؛ الحیاة، محمدرضا حکیمی، ج. ‏۲، ص. ۴۶۳)

هر کدام از ما، دقایقی طلایی از عمر و ساعاتی بازنگشتنی از زندگی خویش را در رسانه‌های وب محور ـ. همچون "تلگرام"، "واتساپ" و "اینستاگرام" ـ. یا در حال تماشای شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای می‌گذرانیم.

در تعامل با این رسانه ها، کار خیلی از ما از "اصغاء و گوش دادن" گذشته و با آن‌ها زندگی می‌کنیم؛ پس شایسته است که از موعظه امام جواد ـ. علیه السلام ـ. پند گیریم و ببینیم که دل و جان خود را به "حرف‌های خدایی" داده ایم، یا عمر گرانمایه را "پای سخن ابلیس" صرف می‌کنیم؟
 
حدیثی از جوادالائمه علیهم السلام برای فضای مجازی
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
منبع:yjc.ir
ارسال نظرات