خبرهای داغ:
ترجمه کتاب «افسوس نمی‌خوریم» نوشته باربارا دمیک به‌زودی توسط انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ دوم می‌رسد.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۴۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی انتشارات کتابسرای تندیس، کتاب «افسوس نمی‌خوریم» نوشته باربارا دمیک با ترجمه مشترک حسین شهرابی و مینا جوشقانی به زودی توسط انتشارات کتابسرای تندیس به چاپ دوم خواهد رسید.

این کتاب در گروه آثار ادبیات سیاسی جا می گیرد و نویسنده اش تلاش کرده از راه روایت زندگی ۵ نفر از مردمان عادی که از کره شمالی فرار کرده‌اند، تصویری از زندگی در این کشور ارائه کند. متن این کتاب شامل گزارش های خبری، خاطرات، مصاحبه و... می‌شود.

باربارا دمیک درباره این کتاب گفته است: در عکس ها و تلویزیون مردم کره شمالی مردمی ماشینی به نظر می رسند که همیشه در حال رژه رفتن با یونیفرم یا اجرای حرکات گروهی ژیمناستیک برای اعلام وفاداری به پیشوای کره شمالی اند. با نگاهی دقیق به تصاویری از این دست، سعی دارم از واقعیت ورای آن چهره های تهی خبر دهم.

دمیک می نویسد که تا به حال درباره حکومتی چون کره شمالی از منابع مختلف، حرف های مختلف شنیده ایم ولی کمتر اتفاقاتی را که در این کشور رخ می دهد، از زبان مردمش شنیده ایم. مردم کره شمالی چطور عاشق می شوند؟ کمبود های غذایی و قحطی ها را چگونه تاب می آورند؟ چه فیلم هایی می بینند؟

چاپ دوم این کتاب به زودی توسط کتابسرای تندیس وارد بازار نشر می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها