خبرهای داغ:
استاندار قم گفت: اکنون حدود 80 هزار دانشجو در استان داریم، تعداد دانشجویان فنی و حرفه ای در استان قم کم است.
کد خبر: ۸۹۸۳۵۷۴
|
۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سید مهدی صادقی شامگاه شنبه در نشست با مدیران دانشگاه‌های استان قم در تالار امام جواد(ع) استانداری با اشاره به ویژگی‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: این انقلاب با رهبری پیامبرگونه امام خمینی(ره) به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: صنعت موشکی در کشورمان بومی شده و ایران در این صنعت پیچیده، پیشرفت‌های زیادی داشته است.

استاندار قم افزود: در کشور با مشکلاتی مواجه هستیم، چون از وحدت و انسجام خارج شدیم و جناح‌بندی‌ها و قطبی‌سازی‌ها در این زمینه آسیب‌ زده است، باید بدانیم که توسعه کشور نیازمند وحدت و ترجیح دادن منافع ملی بر منافع جناحی است.

صادقی، بسیاری از مشکلات را با وحدت قابل حل دانست و تصریح کرد: باید بین دانشگاه و صنعت در استان قم اعتماد به وجود بیاید، به راهکارهای جدید برای ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه در استان نیاز است.

وی ادامه داد: طرح کارورزی در استان قم در حال اجرا است، اما از آن استقبال چندانی صورت نگرفت، این مساله دلایل زیادی دارد و دانشجویان پس از فارغ التحصیلی برای اشتغال در واحدهای صنعتی آماده نیستند.

استاندار قم افزود: اکنون حدود 80 هزار دانشجو در استان داریم، تعداد دانشجویان فنی و حرفه ای در استان قم کم است.

صادقی، اشتغال را اولویت دولت دانست و تصریح کرد: اگر تحصیل در دانشگاه منجر به اشتغال نشود، فایده زیادی ندارد، فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال کارهای دولتی و استخدام هستند، این افراد کمتر از اشتغال در واحدهای تولیدی استقبال می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون در شهرک‌های صنعتی استان قم، محصولاتی تولید می‌شود که دارای فناوری بالا است، تنوع صنعتی بالایی را در این شهرک‌ها شاهد هستیم.

استاندار قم در پایان خاطرنشان کرد: حل مشکلات کشور در دست دانشگاهیان است و باید ایده‌های آن‌ها صنعتی شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها