به گزارش خبرگزاری بسیج، علی امام با بیان اینکه بارها تاکید شده که موثرترین راهکار کاهش ترافیک و آلودگی هوا، توسعه حملونقل عمومی است، گفت: متاسفانه آنچه امروز شاهد هستیم آن است که این مهم کمتر مورد اهمیت و حساسیت مدیران کشوری قرار میگیرد.
وی اظهار داشت: نیمنگاهی به بودجه محقق شده مترو در کلانشهرها در سال جاری و همچنین پیشنهادات بودجهای دولت و مجلس برای سال ۹۷ گواه آن است که عملا پروژه توسعه قطار شهری در کلانشهرها برای سال پیشرو با اما و اگرهای فراوانی همراه خواهد بود و بدون بازنگری در لوایح مالی مربوط، امکان توسعه مترو با سرعتی که نیاز امروز است، فراهم نمیشود.
علی امام افزود: در بحث بودجههای دولتی، وضعیت بودجهای متروی تهران را مثال میزنم که در سال جاری، کلا 108 میلیارد تومان برای کمک به شرکت مترو به تصویب رسیده بود که تا این لحظه فقط 48 میلیارد آن (حدود 45 درصد) محقق شده و نکته جالب این است که بودجه مد نظر دولت برای توسعه متروی کلانشهرها در سال 1397 به طور میانگین 50 درصد نسبت به سال جاری کاهش را نشان میدهد و این موضوع یعنی اینکه حمایت از حملونقل درون شهری از اولویت مدیران دولتی خارج شده است.