خبرهای داغ:
در طول تاریخ بشریت نمی توان زماني را سراغ داشت که در آن زنان نقشی نداشته باشند همچنانكه در تاریخ اسلام نقش زنان در کنار مردان انکار ناپذیر است.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۰۶
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۰

زنانی همچون حضرت خدیجه کبری(س) در کنار پیامبر اسلام در یاری رساندن به رسول خدا(ص)، حضرت فاطمه(س) در کنار امیرالمونین(ع) در دفاع از حریم ولایت و نقش زینب کبری(س) در کنار امام حسین(ع) که به حق توانست با آن رشادت خود پیام عاشورا را جاودانه کند.

اما نكته مهم و حايز اهميت این است که حضور آنها همراه با حفظ حریم انسانی و ارزش اسلامی چون حجاب بوده است، نکته ای که برای زنان از واجبات دینی بوده و به اهمیت و رعایت آن در آیات قرآن و روایات متعدد تاکید شده است.

واجب دینی که با اجرای کشف حجاب از سوي رضاخان، بودند زناني كه با ايستادگي در برابر اين بي حيايي، حياي خود را فرياد زده و برای حفظ این ارزش بزرگ اسلامی از جان خود گذشتند.

در دوران دفاع مقدس نیز زنان انقلابی ایران به تاسی از فاطمه زهرا(س) و زینب کبری(س) دوشادوش مردان برای پاسداشت این حرمت انسانی نقش آفريني كرده و با صيانت از این ارزش والای انسانی حماسه حضور خود را به جهانیان ثابت کردند؛ حماسه اي که همراه با حجاب -این ارزش بزرگ انسانی- پررنگ تر و برجسته تر، نمود واقعی خود را در سال های مقاومت و پایداری نشان داد.

جامعه زنان در راستای پاسداشت این فرهنگ ارزشی و اسلامی(حجاب و عفاف) باید بر خود وظیفه بدانند تا با ارزشمند خواندن نقش زنان در جامعه، به حضور زن در اجتماع با این ارزش والا تاکید کرده و زنان جامعه را به رعایت آن برای داشتن جامعه ای سالم و اسلامی دعوت کنند چراکه نادیده گرفتن این موضوع مهم موجب بروز معضلات مختلفی همچون آسیب های اجتماعی، فرهنگی و خانوادگی در جامعه و کانون خانواده ها می شود.

زنان غیور ایران اسلامی با آراسته شدن به این ارزش اعلام می کنند که در تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب، در راستاي ادامه راه شهدا، و حفظ آرمان های بلند امام خمینی(ره)، بر حفظ این ارزش والا مصمم تر از همیشه افتخار كرده و از آن صیانت می کنند و با حضور در عرصه های اجتماعی کشور نقش خود را به استکبار نشان داده و ثابت کرده است که حجاب و عفاف نه تنها مانع پیشرفت آنها نیست بلکه درخشش زنان و دختران ایرانی در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و حتی سیاسی موجب تعجب جهانيان شده شده است، ارزشی که نشان از آزادگی و اعتلای زنان ایرانی دارد.

رقیه غلامی

 
ارسال نظرات