در دهه فجر امسال طرح های مرومیت زدایی سپاه حاجی آباد با حضور فرمانده ناحیه حاجی آباد و ریاست دادگستری شهرستان در دهستان کوهشاه احمدی کلید خورد.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۲۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج هرمزگان؛محمد میرزاده فرمانده سپاه حاجی آباد، اظهار کرد: این طرح با شروع همزمان چهار مسجد، سه خانه عالم و چند طرح آبرسانی کوچک با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال آغاز و تا تکمیل همه زیرساخت های مورد نیاز بامشارکت مردم ادامه خواهد داشت.


فرمانده سپاه حاجی آباد افزود: هدف از اجرای این طرح ها ایجاد پیشرفت و آبادانی در دهستان کوهشاه است و این طرح های توسعه ای با الگوی جدید محرومیت زدایی مبتنی بر نیازها و کمبودهای روستائیان با هدف تثبیت جمعیت، ایجاد اشتغال و افزایش درآمد سرانه در روستاهای حاجی آبد به مرحله اجرا در می آید.


محمد میرزاده با بیان اینکه در اجرای طرح های محرومیت زدایی سپاه، هسته های جهادی از بدنه روستاها شکل می گیرد اظهار کرد: این هسته های جهادی با نظارت دستگاه های اجرایی شهرستان های هدف، مسئولیت اجرای طرح ها را برعهده دارند و بر این اساس طرح هایی که از سوی روستائیان به عنوان نیاز اصلی روستاها اعلام شود، در اولویت اجرا قرار دارد.


وی ادامه داد: طرح های محرومیت زدایی سپاه به مدت سه سال در روستاهای محروم حاجی آباد اجرا می شود و اجرای موفقیت آمیز این طرح ها نیازمند مشارکت و همکاری روستائیان و همراهی و همدلی مسئولان شهرستان ها است و روستائیان نیز باید خود را در اجرای این طرح ها سهیم بدانند.


فرمانده ناحیه حاجی آباد با اشاره به ایجاد اشتغال به عنوان یکی از مهمترین اهداف اجرای طرح های محرومیت زدایی سپاه در روستاها گفت: در اجرای طرح های محرومیت زدایی از روستاها به دنبال افزایش میزان ارزش افزوده تولیدات روستایی هستیم تا از خام فروشی این تولیدات جلوگیری شده و زمینه اشتغال روستائیان فراهم شود.


میرزاد اضافه کرد: در قالب این طرح ها،خدمات بهداشت و سلامت در روستاها با انتخاب سفیر سلامت و آموزش آنان به روستائیان ارائه می شود.


وی اظهار کرد: مسجد، غسالخانه، خانه عالم، منزل مسکونی برای محرومان، مرمت مدارس، مزار شهدا و طرح های آبرسانی و لوله گذاری در روستاها و حاشیه شهرها از جمله طرح های اجرایی که توسط محرومیت زدایی سپاه حاجی آباد به شمار می رود.اجرا و در حال اجرا نیز دارد.


فرمانده ناحیه مقاومت سپاه حاجی آباد گفت: با محرومیت زدایی و اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی می توان ویژگی تولیدکنندگی مردم روستاها را حفظ، مردم را به روستاها جذب و از مهاجرت آنها جلوگیری کرد.


میرزاده گفت: زدودن محرومیت از چهره روستاهای دورافتاده و مناطق حاشیه نشین شهرها از جمله اقدامات سپاه در نقاط مختلف کشور است.


وی گفت: عمده ترین مشکل فعلی روستاها بحث مهاجرت روستائیان به شهر ها است که با کار فرهنگی و برنامه ریزی درست می توان جلوی آن را گرفت.

ارسال نظرات