جانشین فرمانده کل سپاه گفت: امروز ارتش سوریه و عراق عمق استراتژیک دفاعی ماست و‌بهترین استراتژی درگیری با دشمن در دوردست است.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۲۷
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۱

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در برنامه تلویزیونی "تیتر امشب" اظهار داشت: توان مقابله با بزرگترین تهدیدات و بزرگترین دشمنان یعنی امریکا را داریم و در جنگ متوجه شدیم هیچگونه متحد متعهدی نداریم.

وی افزود: ما باید با تکیه بر ظرفیتهای درونی خود تولید قدرت کنیم و باید پیروز شویم.
سلامی ادامه داد: تمام نقاط قوت جبهه متحد استکباری را بررسی کرده ایم. برآورد دقیقی از قوتها و ضعفهای دشمن بدست آورده‌ایم. ما از تمام توان هوایی و دریایی امریکا در اطراف کشورمان آگاه هستیم.
وی تصریح کرد: ما گزینه نظامی را چه دشمن روی میز قرار میداد چه زیر میز، برای خود یک واقعیت میدانستیم. 
جانشین فرمانده کل سپاه گفت: ما باید برای شکست دادن ناوهواپیمابر امریکایی راه حلی پیدا میکردیم ولی راهش ساختن ناوهواپیمابر مثل امریکایی ها نبود لذا با دقت افزایی در موشکهای بالستیک باید فهمیدیم بتوانیم قبل از رسیدن ناو به برد عملیاتی هواپیماهایش آن را هدف قرار دهیم.
وی افزود: در این راه تستهای ناموفق زیادی را پشت سر گذاشتیم و اینقدر این کار را ادامه دادیم تا به موفقیت رسیدیم.
سلامی تاکید کرد: امروز به فناوری پهپادی رسیدیم که ارکیو 170 آمریکایی را نه تنها مهندسی معکوس بلکه آن را بهینه سازی میکنیم.
وی گفت: پهپادهایی تولید کرده ایم با مداومت پروازی 36 و 48 ساعت و برد هزاران کیلومتر که قادر است با حمل سلاح عملیات نظامی انجام میدهد و رادارگریز است.
سلامی اظهار داشت: با مقامات عالی یکی از قدرتهای فناوری چند ماه پیش صحبت میکرد وقتی به یکی از مکانهای تولیدی ما رفته بود گفت شما در حال تشکیل تمدن بزرگ هستید، این اعتراف قدرتهای بزرگ است.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: وقتی در آبهای جنوب رزمایش داشتیم پرندهای رادرگریز دشمن توسط رادارهای بومی خودمان کشف شد و فراری داده شدند.
وی خاطرنشان کرد: دشمن میداند پرتاب اولین گلوله و شلیک اولین موشک یک جنگ پایان ناپذیر را به دنبال دارد لذا تا حالا دست با گزینه نظامی نزده است.
سلامی تاکید کرد: ما در سطح استراتژیک دفاعی و ‌در سطح راهبردی تهاجمی هستیم، ما میتوانیم تمام پایگاهای دشمن را در منطقه تحت ضربات سنگین و دایمی قرار دهیم و با دشمن در دریا در هر سطحی مقابله کنیم.
وی گفت: شهرهای موشکی سپاه مکانهای بسیار امنی در مقابل تهاجمات دشمن در سطح متعارف و غیر متعارف و ناشناخته و بسیار زیادند. 
سلامی ادامه داد: همه موشکهای ما در شهرهای موشکی نیست و در آن واحد قادریم شلیکهای بسیار زیادی را در انواع مختلف داشته باشیم که قابل مقابله نیستند.
جانشین فرمانده کل سپاه تاکید کرد: ما بسته متنوعی از قدرت دفاعی داریم و موشک یکی از آنهاست و ما با موشک از منافع و کرامت ملت دفاع میکنیم.
سلامی گفت: ملت ایران حتما دوست ندارند که ایران مرکز تهاجم دشمنان باشد لذا همه این کشورها که الان در منطقه با دشمن درگیر هستند میدان امنیت استراتژیک ما هستند. شاید غیرعاقلانه ترین تفکر این است که کشوری دامنه امنیت خود را محدود به مرزهای کشورش ببیند.
جانشین فرمانده کل سپاه در پایان گفت: امروز ارتش سوریه و عراق عمق استراتژیک دفاعی ماست و‌بهترین استراتژی درگیری با دشمن در دوردست است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات