حاجی خلیل دری صوفی گفت: دسته‌های خارجی داعش شامل افرادی از کشور‌های مختلف در بخش‌هایی از افغانستان بخصوص شمال افغانستان حضور پیدا کرده‌اند.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۲۹
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳

به گزارش سرویس بسیج مقاومت مردمی خبرگزاری بسیج، حاجی خلیل دری صوفی معاون حزب وحدت ملی مردم افعانستان در، در حاشیه کنفرانس کمیته دائمی احزاب آسیایی در تهران، درباره انتقال داعش توسط و آمریکا از سوریه و عراق به افغانستان اظهار داشت: بعد از شکست داعش و فروپاشی نظامی که در منطقه عراق و سوریه تاسیس کرده بود، شاهد نفوذ داعش در افغانستان بوده‌ایم.

به گزارش تسنیم، وی افزود: گزارشاتی وجود دارد که دست‌های استخباراتی پشت پرده این جریان است که این گزارشات کاملا تایید شده نیست ولی دسته‌های خارجی داعش شامل افرادی از کشور‌های مختلف در بخش‌هایی از افغانستان بخصوص شمال افغانستان کم کم حضور پیدا کرده‌اند.

معاون حزب وحدت ملی مردم افغانستان، عنوان کرد: داعشی‌ها در ایالات جوزجان، سرپل و بدخشان افغانستان حضور دارند. پدیده داعش ساخته و پرداخته سازمان‌های اطلاعاتی قدرتهای بزرگ هستند که این سازمان‌ها بر اساس نیازمندی و سیاست‌های منطقه‌ای خود داعشی‌ها را از منطقه‌ای به منطقه دیگر منتقل می‌کنند.

 

ارسال نظرات