امدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) مازندران: واحدهای تولیدی که به دلیل کاهش و تعدیل نیرو و در آستانه تعطیلی قرار گرفتند بنیاد برکت بعد از تقاضا وضعیت را براساس توجیه اقتصادی، اشتغال‌زایی پایدار و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بررسی و مشارکت می‌کند.
کد خبر: ۸۹۸۳۶۸۱
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، سیدرضا هادیان در گفت‌وگویی از افتتاح پنج پروژه بنیاد برکت در ایام دهه مبارک فجر در چهار شهر استان خبر داد.

وی با اشاره به اینکه این پروژه‌ها با اعتبار بیش از یک میلیارد و 879 میلیون تومان به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: این پروژه‌ها شامل مدرسه برکت قائم مقام فراهانی ساری، مدرسه 12 کلاسه برکت شهید جوادی گلوگاه، دبستان 6 کلاسه برکت شهدای حسنی و فغانی در نکا ، مدرسه 6 کلاسه شهید دلفان آذری طویدره کلاردشت و پل روستای برد چهاردانگه است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مازندران با اشاره به اینکه بنیاد برکت حدود 9 سال پیش براساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و با ﺣﻤﺎﻳﺖ ﺳﺘﺎد اﺟﺮایی ﻓﺮﻣﺎن ﺣﻀﺮت اﻣﺎم(ره) تاسیس شد تا وضعیت اجتماعی و اقتصادی مناطق محروم کشور را متحول سازد، اظهار کرد: گستره فعالیت بنیاد برکت وسیع است و زمینه‌های آموزشی، بهداشتی، برق‌رسانی، آب‌رسانی، مخابراتی، فرهنگی و مذهبی، مسکن، ورزشی، انتظامی، جاده‌ای، آبخیزداری، دامپروری، تامین سوخت و طرح‌های هادی روستایی را شامل می‌شود.

این مسؤول یکی از اصلی‌ترین اهداف تاسیس بنیاد برکت را کمک و همیاری برای بهبود و ارتقای توانمندی اقتصادی و کارآفرینی افراد، گروه‌ها و واحدهای کسب و کار مستعد فعالیت و فاقد دانش و مهارت لازم در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم عنوان کرد.

هادیان تصریح کرد: الگوی فعالیت در این طرح‌ها مشارکت حداکثر 49 درصدی با بنیاد برکت و 59 درصد مشارکت کارآفرین بومی در اجرای طرح‌های کوچک و متوسط با استفاده از مدل‌های مالیه خرد است واین یعنی کارآفرینان با داشتن طرحی در مناطق محروم می‌توانند یک شریک قدرتمند داشته باشند که آن‌ها را در کارآفرینی یاری کند.

وی با اشاره به اینکه شرکای برکت از طریق استانداری، فرمانداری، بخشداری‌ها، نمایندگی ستاد اجرایی در استان‌ها، مسؤولان و متنفذین محلی و اتاق‌های صنعت استان به این بنیاد معرفی می‌شوند، افزود: این بنیاد به مدت سه تا پنج سال با کارآفرین مشارکت اقتصادی می‌کند و پس از این مدت، 49 درصد سهام خود را به شکل اقساط به کارآفرین شریک واگذار می‌کند.

هادیان بیان کرد: نظارت بر اجرای صحیح طرح‌های اقتصادی و جلوگیری از انحراف احتمالی سرمایه، رونق اقتصادی در مناطق محروم و ایجاد اشتغال پایدار از اهداف اصلی طرح توانمندسازی و کارآفرینی بنیاد برکت در مناطق محروم است.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مازندران با اعلام اینکه بنیاد برکت بازوی توانمند ستاد اجرایی ستاد فرمان امام(ره) است گفت: زمانی که بنیاد برکت تأسیس شد برای خود اهداف مختلفی را تعریف و ترسیم کرد که مهم‌ترین آن در حوزه مشارکت اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق محروم بوده است.

این مسؤول ادامه داد: واحدهای تولیدی که به دلیل کاهش و تعدیل نیرو و در آستانه تعطیلی قرار گرفتند بنیاد برکت بعد از تقاضا وضعیت را براساس توجیه اقتصادی، اشتغال‌زایی پایدار و محرومیت‌زدایی در مناطق محروم بررسی و مشارکت می‌کند.

هادیان با بیان اینکه در مازندران بنیاد برکت در چندین طرح اقتصادی بزرگ مشارکت دارد، اظهار کرد: بنیاد برکت در استان با شرکت فولادین تراش آمل، پیشتازان صنعت بابل، شادشیر، پارس کاغذ نکا، زرین بالان شمال، پارس جوانه طبرستان و شرکت پاک کاغذ مرزن‌آباد همکاری اقتصادی دارد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها