کارکنان نیروگاه نکا شامگاه شنبه سومین روز از دهه فجر با تجمع در کنار یادمان شهدای والامقام نیروگاه در محل این شرکت، با اداری احترام به شهدا و اهدای دسته گل و فاتحه با آرمان‌های بلند امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند.
کد خبر: ۸۹۸۳۷۲۰
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،کارکنان نیروگاه نکا شامگاه شنبه سومین روز از دهه فجر با تجمع در کنار یادمان شهدای والامقام نیروگاه در محل این شرکت، با اداری احترام به شهدا و اهدای دسته گل و فاتحه با آرمان‌های بلند امام راحل و شهدا تجدید بیعت کردند.

نیروگاه شهید سلیمی نکا با داشتن ظرفیت تولیدی 2 هزار و 214 مگاوات برق، از بزرگترین نیروگاه‌های کشور واقع در ساحل جنوبی دریای خزر بوده که سوخت اصلی واحدهای بخار آن گاز طبیعی و سوخت کمکی آن مازوت است.

این نیروگاه در بین سال‌های 1365 تا 1367، سه بار مورد حملات هوایی دشمن بعثی قرار گرفته و در این بمباران‌های هوایی در مجموع 25 نفر از کارکنان این نیروگاه شهید و 93 نفر مجروح شدند.

کارکنان متعهد، انقلابی و وظیفه‌شناس نیروگاه نکا علاوه بر خدمت در سنگر اقتصادی در دوران جنگ تحمیلی، بیکار ننشسته و با حضور در میدان‌های جنگ، نبرد تن به تن با دشمن را هم در کارنامه درخشان خود دارند که 8 شهید و 61 جانباز، میراث هشت سال دفاع مقدس در میدان‌های نبرد با دشمن برای این نیروگاه است.

نیروگاه شهید سلیمی با وجود اینکه در طول جنگ هشت ساله علیه ایران اسلامی سه بار مورد حمله هواپیماهای دشمن بعثی عراق قرار گرفت و 33 شهید و 154 جانباز و مجروح تقدیم انقلاب و ایران اسلامی کرده است؛ هیچ‌گاه از تولید برق برای این مملکت دست‌برنداشت و روشنایی را در تمام دوران به این ملت و مملکت، ارزانی داشته است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها