خبرهای داغ:
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: قدرت دفاعی ایران امروز لرزه بر اندام دشمنان افکنده است و هیچ‌گاه بر سر قدرت بازدارندگی خود معامله نمی‌کنیم.
کد خبر: ۸۹۸۳۷۵۴
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمد حسینی در آیین افتتاح میدان شهدای مدافع حرم و رونمایی از تندیس شهید حججی در مسجد حضرت ابوالفضل روستای دیزج، در سخنانی با بیان اینکه شهدای ما از قبل از انقلاب جان‌فشانی کردند تا امروز قدرت‌های جهانی از ما عصبانی باشند، اظهار کرد: برخی قیام ۱۵ خرداد را کور تلقی کردند؛ اما این قیام، بذری بود که کاشته شد و در بهمن ۵۷ به ثمر نشست و به شجره طیبه‌ای تبدیل شد و امروز آثار و برکات آن منطقه و جهان را فراگرفته است.
وی افزود: درست است که کمبود‌ها و مشکلاتی داریم؛ اما کجای دنیا مردم قیامی می‌کنند که زمینه‌سازی ظهور امام زمان (عج) باشد و پیروزی نهایی را به همراه دارد.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: این راه صبر، پایداری و استقامت می‌طلبد و باید کوشید تا انقلاب اسلامی حفظ شود؛ خیلی‌ها انقلاب کردند، اما راه به جایی نبردند یا رهبرانش دچار انحراف شدند.
حسینی با اشاره به قیام مردم ایران در زمان مظفرالدین شاه و درخواست حق خود در کشور بیان کرد: در سال ۱۲۸۵ قانون اساسی تصویب شد که ثمره انقلاب مشروطیت بود؛ اما در مدتی کوتاه رضاخان بر سر کار آمد و نهضت را بی‌هویت کرد و مشروطه سر از سفارت انگلیس درآورد یا ملی شدن صنعت نفت که تلاش‌ها شد تا به هدف برسد؛ اما کودتای ۲۸ مرداد رشته‌ها را پنبه کرد و این‌ها همه تجربیات تاریخی است.
وی با بیان اینکه امام و رهبری انقلاب اسلامی را هدایت کردند و این کار کوچکی نیست، گفت: در مصر، اخوان‌المسلمین که سال‌ها کار تشکیلاتی کرده و در سایر کشور‌ها نیز نیرو تربیت کرده بود، بعد از اینکه بیداری اسلامی به دست آورد، به یک سال نرسید که یکی از اعضای کابینه کودتا کرد و رژیم وابسته روی کار آمد و این‌طور نیست که حتماً تلاش‌ها در هر انقلابی به نتیجه برسد.
قدرت‌های جهانی نمی‌توانند علیه انقلاب اسلامی کاری کنند
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: انقلاب اسلامی با عنایت الهی و نگاه هوشمندانه امام و رهبری و با استقامت، هوشیاری و بیداری مردم ۳۹ سال در صحنه است و قدرت‌های جهانی نمی‌توانند علیه آن کاری کنند.
حسینی با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و تحمیل جنگ هشت ساله به کشور ادامه داد: روز‌های سختی را سپری کردیم تا پیروزی بزرگ را کسب کنیم و آن روحیه‌ها سبب عزت و حفظ کشور شد؛ اگر امروز مشکلی وجود دارد، از ضعف مدیریت است که کمبود‌ها را سبب شده؛ اما نباید دستاورد‌های بزرگ و فداکاری‌ها را فراموش کنیم.
وی با اشاره به شهدای مدافع حرم و دفاع از کشور و مردم آن‌سوی مرز‌ها گفت: ما در دوران دفاع مقدس در داخل ایران می‌جنگیدیم؛ اما در یک کشور دیگر با محیط متفاوت و ناشناخته و با وضع رعب و وحشتی که آن‌ها ایجاد کرده بودند، شرایط کاملاً متفاوت است.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: داعشیان خشن و از مغول‌ها بدترند و با رعب و وحشتی که عراق و سوریه را فراگرفته بودند، می‌خواستند در مرز با ما مستقر شوند و هدف آن‌ها همان‌طور که خودشان گفتند قم، تهران، خراسان و همه جهان اسلام بود؛ اما هرگز موفق نشدند؛ عداوت آن‌ها با پیروان مکتب اهل‌بیت (ع) است که قبر بزرگان را تخریب کردند.
حسینی اضافه کرد: اگر این دولت تکفیری در کنار ما با حمایت‌های استکبار و کشور‌های مرتجع عربی شکل می‌گرفت، چه اتفاقی می‌افتاد؟ مردم ایستادند و هزینه هم دادیم؛ سردار همدانی‌ها و حججی‌ها را دادیم تا پیروزی حاصل شد.
وی تصریح کرد: اگر این پیروزی حاصل نمی‌شد، باید هزینه‌های زیادی می‌کردیم؛ اما دشمن را در خارج مرز‌ها زمین‌گیر کردیم و برخی روشنفکرنمایان بیان می‌کردند که چه کار با سوریه داریم و منافع ملی را بچسبید؛ اما این کار عین حفاظت از منافع ملی بود.
رزمندگان ایستادند و دشمن را وادار به شکست کردند
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با بیان اینکه امثال شهید حججی‌ها که خداوند محبت او را در دل‌ها قرار داد و سردار همدانی‌ها رویش‌های انقلاب هستند، گفت: دشمن این همه تلاش کرد تا استحاله فرهنگی ایجاد کند؛ اما نسل جوان مانند نسل گذشته کار کردند و «سربار» جامعه نبوده و «سرباز» ایران بودند و با ایمان، پایداری و اقتدار دنیا را تکان دادند.
حسینی با اشاره صلابت شهید حججی در عین زخمی بودن و دانستن عاقبت خود و خوی وحشی‌گری دشمن اظهار کرد: رزمندگان ما ایستادند و جان‌برکف نترس هستند و دشمن را وادار به شکست کردند؛ به فرمود: ه قرآن کریم، بر آن پیمان که با خدا بستند، صادق بودند و ادعا نداشتند و عمل کردند.
وی با اشاره به خاطره‌ای از عملیات ثامن‌الائمه (ع) و شکست حصر آبادان گفت: در این عملیات ما ۴۵۹ نفر از کرمان بودیم که رفتیم و یک هفته بیشتر آموزش ندیده بودیم؛ گفتند باید برگردید، اما چون عملیات بود، اعلام شد افرادی را می‌خواهیم که روی مین بروند و برخی میدان‌ها را که خنثی نشده، خنثی کنند.
غرب و آمریکا و مرتجعان عرب عصبانی هستند
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی گفت: از مجموع آن تعداد، فقط ۳۰ تا ۴۰ نفر به بهانه بدهکاری و مشکلات انصراف دادند و مابقی قبول کردند و بعد فهمیدیم این امتحانی برای رزمندگان بوده است.
حسینی گفت: فرمانده گردان ما، شهید محمود حسن‌زاده می‌گفت: اگر روی مین رفتید، پایتان قطع می‌شود و به جلو بروید تا چند مین دیگر هم خنثی کنید و حتی وقتی افتادید، با سرتان نیز مین دیگری خنثی کنید و این نیرو‌ها را داشتیم که جنگ هشت ساله را پیش بردیم؛ وگرنه صدام آمده بود که بماند.
وی تصریح کرد: حتی در عملیات «فروغ جاویدان» در آخر جنگ رزمندگان در عملیات مرصاد جلوی منافقین را گرفتند، با همین روحیه بود که ایران را از دست ندهند و روحیه ایثار، مقاومت، پایداری و شهادت باعث پیروزی ما شد.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اظهار کرد: همین روحیه طومار داعش را در هم پیچید؛ البته آمریکا تلاش داشت تا این‌ها باشند، اما دولت اسلامی عراق و شام از هم پاشیده شد و غرب و آمریکا و مرتجعان عرب عصبانی هستند که کاری نمی‌توانند از پیش نمی‌برند.
حسینی بیان داشت: امروز باید قدر بدانیم و مسؤولان تلاش مضاعف کنند؛ چراکه در غیر این‌صورت، در آخرت امثال شهید حججی‌ها یقه ما را خواهد گرفت.
وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم (ع) و حضرت اسماعیل (ع) عنوان کرد: ما بسیار پدر و پسر‌هایی داریم که دل بریدند و سر دادند و امام راحل می‌فرماید جوانان ما از جوانان صدر اسلام بهترند.
اگر مسؤولان مقابل این ملت مقاوم کم‌کاری کنند، باید جوابگو باشند
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی اضافه کرد: رهبری انقلاب تأکید دارند که جوانان ما برخی‌شان از جوانان ابتدای انقلاب بهتر هستند؛ چراکه آن موقع برخی را داشتیم که بعد منحرف شدند و سفارت آمریکا را گرفتند و بعد عذرخواهی و اظهار ندامت کردند؛ اما جوانان امروز ما زمینه انحراف و لغزش برای آنان فراهم است، ولی محکم ایستاده‌اند و خداوند متعال این‌ها را به این درجه رسانده است.
وی تأکید کرد: تا وقتی روحیه مقاومت، ایثار و شهادت در جامعه زنده باشد، ما همیشه پیروزی خواهیم داشت و دشمن نمی‌تواند غالب شود؛ عزتی که امام به ما داد و گرایش به اسلام ایجاد کرد و دشمن را سر جایش نشاند، بی‌نظیر است.
حسینی با بیان اینکه اگر مسؤولان مقابل این ملت مقاوم کم‌کاری کنند، باید جوابگو باشند، افزود: باید مطالبه کنیم تا لغزش ایجاد نشود و شرط اول پیروزی، تبعیت از ولایت است.
دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی ادامه داد: همه شهدا به تبعیت از ولایت توصیه داشتند و آن را در عمل ثابت کردند و چهار دهه هر جا تابع رهبری بودیم، پیروز شدیم و نمونه آن در رتبه‌های نظامی، دفاعی و هسته‌ای دیده می‌شود که لرزه بر اندام دشمنان افکنده و ما بر سر قدرت بازدارندگی خود هیچ‌گاه معامله نمی‌کنیم؛ هر چند دشمن بهانه کرده است.
حسینی با تأکید بر لزوم حرکت در مسیر ولایت برای اینکه منحرف نشویم، افزود: هیچ‌کس قطعی نیست که عاقبت‌به‌خیر شود؛ مگر اینکه در مسیر ولایت ثابت‌قدم بماند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها