خبرهای داغ:
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی هنرمندان تازه به دوران رسیده تا مشهور شدند، به خارج از کشور رفتند و مقابل نظام قرار گرفتند.
کد خبر: ۸۹۸۳۷۵۵
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، میدان شهدای مدافع حرم و تندیس شهید محسن حججی با حضور سیدمحمد حسینی، دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی و وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در روستای دیزج شاهرود افتتاح شد.
در مراسم افتتاح این میدان که فرمانده سپاه ناحیه شاهرود، رضا نوری خالق اثر، بخشدار مرکزی شاهرود، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیر کانون بسیج هنرمندان و بسیج رسانه شهرستان و خانواده معظم شهدا و ایثارگران حضور داشتند، این میدان به دست وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح شد.
وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح این میدان با تقدیر از هنرمند متعهد و انقلابی، رضا نوری که تدین، تعهد و انقلابی بودن را با هم درآمیخته و یک هنرمند تراز انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: امیدواریم با بها دادن به این هنرمندان انقلابی در سراسر کشور، تزئینی متفاوت با فرهنگ علوی فاطمی و رضوی داشته باشیم که هر کس وارد کشور شد، با این فرهنگ آشنا شود.
حسینی با اشاره به اینکه از دوران وزارت با استاد نوری آشنا بودیم و چند بار به شهرستان شاهرود سفر کرده و آثار وی را دیده‌ایم، به آثار استاد نوری اشاره کرد و گفت: سابقه هنر ۴۰ ساله این استاد به‌اندازه عمر انقلاب است و این هنرمند در این راه ثابت‌قدم و استوار بوده و مانند برخی از تازه به دوران رسیده‌ها نبوده که تا مشهور شدند، به خارج رفته و مقابل نظام قرار گرفتند.
وی افزود: طراحی و ساخت بزرگ‌ترین خشت جهان، نازک‌ترین خشت جهان با نام نفس با ضخامت ۱۵ میلی‌متر، تابلو‌های ضمن آهو، امام علی (ع)، امام حسین (ع) و تندیس انتفاضه که مسأله اول جهان اسلام است و سردیس اولین شهید شاهرود و میدان شهدای مدافع حرم و شهید حججی که استاد نوری ساخته است، قابل تقدیر و تشکر فراوان است.
در این مراسم، لوح تقدیری به پاس خدمات ارزشمند استاد رضا نوری از طرف سپاه ناحیه شاهرود به این هنرمند و تابلویی نیز مزین به تمثال شهید حججی ساخته‌شده توسط استاد رضا نوری به وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی اهدا شد.
همچنین از دو خیر نیکوکار حسین علی‌محمدی و محمد جعفری که در راستای احداث این میدان کمک کردند، با اهدای لوح سپاس تقدیر به عمل آمد.
برنامه پرده‌خوانی با موضوع شهدای مدافع حرم و امام حسین (ع) توسط کارگردان و بازیگر تئاتر هومن شهرستانی و پخش کلیپ از شهدای مدافع حرم از بخش‌های دیگر این مراسم بود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها