خبرهای داغ:
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: در برخی روزنامه های محلی از عنوان حکومت گروه های فشار بر حوزه فرهنگ استان استفاده شده که این گروه ها مانع برگزاری جشن و شادی در خراسان جنوبی هستند.
کد خبر: ۸۹۸۳۸۲۸
|
۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، سردار علی قاسمی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان صبح امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران ضمن تبریک دهه فجر اظهارداشت: ما در ستاد امر به معروف و نهاد از منکر مامور به ارشاد هستیم و اتهاماتی که به نهادهای فرهنگی و انقلابی همچون ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر و نیروی انتظامی که کنترل فساد را برعهده دارند زده می شود را پاسخ می دهیم.

قاسمی با بیان اینکه انسانها و نهادهایی هستند که می خواهند ما را به دوران طاغوت برگردانند افزود: قبل از انقلاب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اداره فرهنگ و هنر بود که اداره سینماها، تئاتر و رقص و ترانه را برعهده داشت.

 

کنترل فساد، نه گروه های فشار/ نشاط اجتماعی را در چارچوب قانون و شرع می دانیم/ موسیقی پاپ ممنوع است

 

ذاتا با جشن و کنسرت مخالف نیستیم

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) استان با تاکید بر اینکه ما ذاتا با جشن و کنسرت مخالف نیستیم گفت: باید شئون و حدود اسلامی در جشن ها رعایت شود. موسیقی و جشن اصیل اسلامی ـ ایرانی می خواهیم.

وی با بیان اینکه اگر قرار است بحثی شود که چرا نشاط اجتماعی در استان نیست عنوان کرد: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و شورای فرهنگ عمومی استان باید جلسه بگیرند، کارشناسی صورت گیرد و بعد به مردم اطلاع رسانی شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان جنوبی گفت: برون داد نشاط اجتماعی موضوع فرهنگی ـ اجتماعی است و نمی شود نظر و سلیقه شخصی در آن لحاظ و رسانه ای شود .

چرا باید با آوردن جوان خواننده پاپ ترویج فرهنگ بیگانه صورت گیرد؟

وی با تاکید بر اینکه ما نشاط اجتماعی را در چارچوب قانون و شرع می بینیم اظهارداشت: باید کار تحقیقاتی صورت گیرد و نظر مراجع تقلید در مورد برگزاری کنسرت مورد استناد قرار گیرد.

قاسمی با بیان اینکه چرا رقص، آهنگ و نوای محلی را ترویج نمی دهیم گفت:  چرا باید با آوردن جوان خواننده پاپ ترویج فرهنگ بیگانه صورت گیرد؟

وی با بیان اینکه با برگزاری جشن و کنسرت موافقیم که در ایام سوگواری اهل بیت و مختلط نباشد افزود: هر سالنی مناسب جشن نیست اما با شرایط سالن علامه فرزان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای جشن ها موافقیم.

فرمانده سپاه استان گفت: آیین نامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی باید رعایت شود اما کنسرت هایی که با دستور دولتی ها برگزار می شود حتی فرمانداران آیین نامه را زیرسوال می برند.

وی تصریح کرد: روئسای دانشگاه ها سالن دانشگاه را برای برگزاری مراسم جشن به شخصی اجاره می دهند که این توهین به دانشجویان است. باید جشن تحت نظر نهادهای فرهنگی دانشگاه و طبق آیین نامه نیروی انتظامی امنیتی و اجتماعی برگزار شود.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان گفت: مدیر برگزار کننده جشن باید پاسخگو باشد و تنها اجازه پخش موسیقی اصیل اسلامی در اماکن عمومی و اجتماعی وجود دارد و موسیقی پاپ ممنوع است.

 

کنترل فساد، نه گروه های فشار/ نشاط اجتماعی را در چارچوب قانون و شرع می دانیم/ موسیقی پاپ ممنوع است

 

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد کنایه ها در برخی روزنامه ها  گفت: در برخی روزنامه های محلی از عنوان حکومت گروه های فشار بر حوزه فرهنگ استان استفاده شده که این گروه ها مانع برگزاری جشن و شادی در خراسان جنوبی هستند.

 قاسمی ادامه داد: منظور از گروه های فشار نیروی انتظامی و ستاد امر به معروف و نهی از منکر است که وظیفه پیشگیری و مبارزه با فساد اجتماعی را در دستور کار دارند.

وی خاطرنشان کرد: ما با هر عاملی که جوانان را به سمت تباهی و جامعه را به سمت فساد می کشاند مخالفیم اما با برنامه های نشاط آور با رعایت حدود شرعی در حوزه های هنری، فرهنگی و ورزشی مخالف نیستیم.

 فرمانده سپاه استان با بیان اینکه امام جمعه  مسئول انتخاب دبیر استانی است گفت: چون امکانات فرهنگی و سلسله مراتب بسیج در اختیار سپاه است و بسیج یک تشکل سازمان یافته است که در همه جا حضور دارد معمولا فرمانده سپاه را به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر انتخاب می کنند.

 وی با بیان اینکه بیش از 2 سال است از ابلاغ قانون امر به معروف و نهی از منکر در کشور می گذرد افزود: در همه مساجد و ادارات کل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر تشکیل شده است.

قاسمی ادامه داد: یک هزار و 400 نفر در استان جزء گروه های امر به معروف و نهی از منکر هستند و 800 نفر آموزش دیدند و به 350 نفر در دهه فجر کارت تحویل داده می شود.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر همچون نماز ، روزه و حج تلکیف شرعی فردی برای همه مسلمانان  است یادآور شد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر از سال 94 در استان با حضور امام جمعه، استاندار و نمایندگان مجلس در حداقل تشکیل می شود و مصوبات آن همچون مصوبات شورای تامین استان حکم قانونی دارد.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها